فروش اوراق مشارکت بندری منتفی نشده است/منتظر بانک مرکزی هستیم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت برای فروش 240 میلیارد تومان اوراق مشارکت بندری منتظر اعلام تاریخ فروش از سوی بانک مرکزی به بانک عامل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم علی لاریجانی رئیس‌ مجلس چندی پیش در نامه‌هایی به حسن روحانی هفت مصوبه دولت احمدی نژاد را مغایر قانون اعلام کرد که از جمله آن مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی است.

در این ارتباط و با توجه به ابهامات و سوالات مطرح شده درباره احتمال عدم فروش اوراق مشارکت بندری؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی به مانا گفت: موضوع اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی متفاوت از اوراق سازمان بنادر و دریانوردی است و به همین دلیل مشمول این اقدام مجلس نمی‌شود.

محمدرضا امامی توضیح داد:از آنجا که سازمان بنادرو دریانوردی سازمان جمعی و خرجی است و در صورت نیاز خود راسا به بازخرید این اوراق اقدام خواهد کرد بنابراین بار مالی به دولت تحمیل نخواهد شد.

وجوه حاصل از فروش این اوراق مشارکت در اجرای طرح های توسعه بندر شهید رجایی؛ شهید بهشتی چابهار و امیرآباد و خرید دو دستگاه لایروب مورد نیاز بنادر جنوب کشور هزینه خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  +    =  69