بدافزارهای آندرویدی، تهدیدی برای بانکداری آنلاین

تعداد بدافزارهای آندرویدی در سه ماهه نخست سال جاری افزایش یافت

آسیب پذیری های سیستم عامل آندروید، افزایش تهدیدات بانکداری آنلاین را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شرکت ملی انفورماتیک شرکت ژاپنی ترندمیکرو (Trend Micro) که در زمینه ارائه محصولات نرم افزارهای امنیتی و ضدویروس فعالیت می کند، در گزارش خود تاکید کرده که دستگاه های آندرویدی در تیررس مستقیم هکرها قرار دارند.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان Saudi Gazette، یافته های ترندمیکرو حاکی از آن است که تعداد بدافزارهای آندرویدی از 509 هزار مورد در سه ماهه نخست سال جاری به 718 هزار مورد در سه ماهه دوم رسیده است.

از سوی دیگر در دسترس بودن ابزارهای ارزان و پیچیده ساخت این نوع بدافزارها، در کنار مشکلات سیستمی شبکه آندروید باعث شده تعداد بسیار زیادی از دستگاه های آندرویدی در معرض خطر شنود و دستکاری هکرها قرار گیرند.

جی دی شری (JD Sherry) یکی از مدیران و کارشناسان ترندمیکرو می گوید با توجه به شبکه ناپیوسته آندروید، امکان رساندن اصلاحیه امنیتی (patch) به تک تک کاربران در زمان مناسب، فرایند بسیار دشواری است و گاهی اوقات کاربران هیچ اصلاحیه ای دریافت نمی کنند.

وی معتقد است ما همانطور که از ضرورت حفاظت از رایانه ها سخن می گوییم، باید به تامین امنیت دستگاه های همراه نیز بیاندیشیم، در غیر این صورت این خطرات به طور فزاینده ای به رشد خود ادامه خواهد داد.

بنا به اعلام ترندمیکرو آمریکا بزرگترین هدف بدافزارهای آندرویدی است و پس از آن، کشورهای برزیل و استرالیا در رتبه دوم و سوم جای دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  6  =