ممنوعیت استفاده از روبنده در سوئیس

شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی منطقه ایتالیایی‌زبان سوئیس از ممنوعیت استفاده از روبنده حمایت کردند؛ اقدامی که توسط جامعه مسلمان این کشور و عفو بین‌الملل محکوم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج به دست آمده از رفراندوم انجام شده در شهر جنوبی "تیتسینو" نشان داد که 65 درصد رای‌دهندگان از پیشنهاد ممنوعیت استفاده از روبنده در مکان‌های عمومی توسط هر گروهی حمایت کرده‌اند.

 

این اقدام که منعکس‌کننده ممنوعیت‌ها در فرانسه و بلژیک است به طور مستقیم به مسلمانان اشاره نمی‌کند.

 

دراین قانون اعلام شده ممکن نیست که هیچ کس در مکان‌های عمومی بجز کلیسا و صومعه و برای ارائه خدمات عمومی صورت خود را بپوشاند.

 

اما در اشاره به سنت اسلام در این قانون ‌آمده است: هیچ کس نباید به دلایل تفاوت جنسیتی فردی را ملزم به استفاده از روبنده کند.

 

جورجیو گرینگلی، رهبر حزب پوپولیست‌های تیتسینو اعلام کرد: این یک رای‌گیری تاریخی برای تیتسینو، سوئیس و کشورهای خارجی محسوب می‌شود.

 

نخستین بار است که تمامی 26 ایالت سوئیس چنین ممنوعیتی را اعمال می‌کنند. این قانون در قانون اساسی تیتسینو ثبت خواهد شد و قانونگذاران محلی هم اکنون باید قوانینی را برای اجرای این برنامه، همچنین اعمال مجازات‌هایی برای کسانی که از این قانون سرپیچی می‌کنند، تدوین کنند.

 

شورای اسلامی مرکزی سوئیس در واکنش به نتایج این رفراندوم، این رای‌گیری را محکوم کرده و می‌گوید که این مساله توضیح واضح اسلام‌هراسی است.

 

این شورا در بیانیه‌ای گفت: ما این اقدام را به عنوان تلاش‌هایی برای سخت‌تر کردن زندگی مسلمانان در سوئیس و کنار زدن سمبل‌های اسلام از مکان‌های عمومی تلقی می‌کنیم. این برنامه حقوق اساسی زنان مسلمان را نقض می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =