تنور داغ بازار اجاره بها سرد شد

با توجه به ثبات در بازار ارز و پایان فصل نقل و انتقال قیمت ها در بازار، اجاره ها کاهش و قیمت های خرید و فروش به ثبات رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران گزارشات میدانی حاکی از آن است که قیمت مسکن روند نزولی در پی گرفته و آرامش به بازار مسکن بازگشته است.

براساس این گزارش با توجه به پایان فصل نقل و انتقال قیمتهای اجاره که امسال رشد بیش از 30 درصدی داشته در آستانه فصل پاییز با کاهش محسوس مواجه شده است.

بسیاری از مشاوران املاک از کاهش قیمت اجاره فصل پاییز خبر داده اند و گفته اند: بسیاری از مالکان در حال حاضر تمایل به دریافت اجاره دارند و حاضر به رهن کامل نیستند.

بر اساس این گزارش مرکز آمار در جدید ترین اطلاعیه خود خبر از افزایش 48 درصد قیمت زمین و رشد بیش از3 درصدی داشته است یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت های اجاره تا حدودی کاهش یافته است، گفت: با ثبات قیمت ارز و سکه قیمت مسکن نیز تا حدودی کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید: ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوده سازان اشاره به اینکه قیمت های خرید مسکن تا پایان سال روند نزولی در پیش می گیرد، افزود: حبابهای بازار مسکن در حال ترکیدن است و قیمت ها به ثبات می رسد.

براساس این گزارش افزایش نرخ تسهیلات مسکن که این روزها خبرهای زیادی از آن منتشر می شود از دیدگاه بسیاری از کارشناسان و مشاوران املاک موجب افزایش چند برابری قیمت مسکن می شود.

براساس این گزارش یکی از اعضای کمیسیون عمران با بیان اینکه عدم مدیریت قدرت خرید مسکن زمینه ساز افزایش قیمت مسکن می شود، گفت: در صورتی که نرخ تسهیلات افزایش و عرضه کافی مسکن دربازار نباشد نرخ تورم مسکن چند برابر می شود.

این در حالی است که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر از افزایش نرخ تسهیلات داده و آن را زمینه ساز و کاهش مسکن داشته است.

براساس این گزارش واحدی 60 متری نوساز واقع در آیت الله کاشانی 48 میلیون رهن کامل، واحدی 60 متری واقع در ستارخان 40 میلیون پیش پرداخت و 400 هزار اجاره، واحدی 60 متری واقع در پونک 25 میلیون پیش و 500 هزار تومان برای اجاره گذاشته شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2