طالبی: از ماندن یا نماندنم در بانک کشاورزی خبر ندارم

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه جز کار و برنامه ریزی برای بخش کشاورزی صحبت دیگری با وزیرجهاد کشاورزی نداشتیم، گفت: ما کارمند هستیم و هر تصمیمی بگیرند اجرایی می کنیم، بگویند در بانک کشاورزی بمانید می مانیم و بگویند بروید در جای دیگر مشغول کار شوید، می رویم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، محمد طالبی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که گمانه زنی هایی مبنی بر جا به جایی مدیران بانک های دولتی وجود دارد، گفت: راجع به اینکه من در بانک کشاورزی باشم یا نباشم، فرد دیگری تصمیم گیر خواهد بود و من خبر ندارم؛ ما کارمند هستیم و هر تصمیمی بگیرند اجرایی می کنیم، بگویند در بانک کشاورزی بمانید می مانیم و بگویند بروید در جای دیگر مشغول کار شوید، می رویم. خیلی موضوع خاص و مهمی نیست.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون فصل پائیز و کشت و کار است و یکی از موضوعات مهم ما کشت گندم و کشت های پاییزه است، از برگزاری جلساتی طی چند هفته اخیر با وزیر جهادکشاورزی و معاونین وی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: آنچه که ما اکنون به آن فکر می کنیم، برنامه های بخش کشاورزی است و در مجموع پیشرفت خیلی خوبی در برنامه ها می بینیم.

وی ضمن بیان اینکه هم اکنون برای کشت پاییزه برنامه ریزی انجام شده، افزود: با برنامه ریزی که وزیر جهادکشاورزی انجام دادند، سطح کشت بالا می رود و پیش بینی می شود که با تامین کود راندمان کاری افزایش پیدا کند.

طالبی با بیان اینکه بانک کشاورزی نزدیک به 3500 میلیارد تومان تسهیلات برای این مرحله در نظر گرفته که توزیع استانی آن نیز انجام شده و پرداخت آن از همین فردا شروع می شود، عنوان کرد: برای تامین کود، با کارگزارانی و شرکت خدمات تولید پشتیبانی که کود خریداری می کنند و در اختیار کشاورزان قرار می دهند، مذاکره و تفاهمنامه داشتیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی عنوان کرد: همه تلاش ما این است که با توجه به آنکه هزینه های تولید افزایش پیدا کرده، قیمت کود هم به طور طبیعی افزایش پیدا کرده و به دنبال روش هایی هستیم که به جای آنکه وام و تسهیلات به کارگزاران بدهیم از طریق گشایش اعتبار به نفع شرکتها عملا این بخش از هزینه را حذف کنیم.

وی متذکر شد: مهم ترین فایده گشایش اعتبار داخلی آن است که فردی که این خط اعتباری را استفاده می کند، هیچ هزینه ای نمی پردازد و هر چقدر که طول بکشد تا این پول خود را تامین کند، عملا ما اعتبار او را نزد آن شرکت فراهم می کنیم و به این صورت هزینه ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

طالبی ضمن اعلام این خبر که هم اکنون کود به اندازه کافی تامین شده و به گونه ای برنامه ریزی ها انجام گرفته تا مقادیری کود از خارج وارد شود، افزود: در مجموع جلسات با وزیر جهاد و معاونین وی به جز کار و برنامه ریزی برای بخش کشاورزی کار دیگری نداشتیم.

طالبی به راه اندازی سامانه اعتبارات خرد بانک کشاورزی نیز اشاره کرد و ضمن بیان اینکه این سامانه بسیار پیشرفته است، گفت: خیل عظیمی از کشاورزان زیر 20 میلیون تومان وام از بانک کشاورزی تسهیلات می گیرند، به دلیل آنکه مراجعات به شعب زیاد است و فرآیند اعطای و دریافت تسهیلات در شعب طولانی و وقت گیر است، این امور را در سامانه الکترونیکی وارد کردیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄  16  =