اطلاعی از بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه اسکان موقت نداریم

بانک مرکزی:

در حالی معاون اول رئیس‌جمهوری 5 مهر‌ماه سال‌جاری آئین نامه اجرایی نحوه اعطای تسهیلات قرض الحسنه اجاره مسکن برای اسکان موقت را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده که معاون اعتبارات بانک مرکزی در خصوص اسامی بانک‌های عامل اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم بر اساس آئین‌نامه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه اسکان موقت مبالغی بین 4 تا 12 میلیون تومان به مالکان ساکن در محدوده مصوب بافت های فرسوده در زمان احیا و نوسازی واحد فرسوده تا 18 ماه پرداخت می شود.

در بخشی از ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهوری آمده است؛ تسهیلات با شرایط قرض الحسنه که به منظور اجاره مسکن صرفا برای اسکان موقت مالکین واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده شهری که متقاضی احیا و نوسازی واحد مسکونی خود هستند پرداخت می شود. ضمن‌آنکه تسهیلات از طریق بانک‌های عامل از طریق یک جا قابل پرداخت بوده و بازپرداخت به صورت یکجا و در انتهای قرارداد تسهیلات است.

خبرنگار تسنیم برای اطلاع از اسامی بانک‌های عامل منظور شده در این مصوبه با معاون اعتبارات بانک مرکزی تماس گرفت که سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگویی کوتاه در این‌باره گفت: اطلاعی از اسامی بانک‌های عامل پرداخت کننده وام ودیعه اسکان موقت ندارم.

به گزارش تسنیم، وام ودیعه اسکان موقت برای هر واحد مسکونی در تهران تا مبلغ 12 میلیون تومان، کلانشهرها تا مبلغ 8 میلیون تومان، مراکز استان‌ها تا مبلغ 7 میلیون تومان و در سایر شهرها تا مبلغ 4 میلیون تومان تعیین شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  45  =