پیش‌بینی بانک توسعه آسیایی از رشد اقتصادی آسیا

بانک توسعه آسیایی نرخ رشد اقتصادی مورد پیش بینی برای آسیای در حال توسعه را به دلیل ضعف چین و هند که دو اقتصاد بزرگ این منطقه هستند و ابهامات نسبت به کاهش تدابیر محرک پولی در آمریکا، کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل ازایسنا این وام دهنده مستقر در مانیل در گزارش جدیدش پیش بینی کرد که اقتصادهای نوظهور آسیایی به میزان شش درصد در سال جاری رشد می‌کنند در حالیکه در گزارش آوریل خود این نرخ را 6.6 درصد برآورد کرده بود.

بانک توسعه آسیایی همچنین نرخ رشد اقتصادی مورد پیش بینی برای سال 2014 را از 6.7 به 6.2 درصد کاهش داد.

این بانک در نسخه به‌روز شده گزارش "دورنمای توسعه آسیا" که 45 کشور صنعتی و در حال توسعه آسیایی و اقیانوسیه به جز ژاپن را تحت پوشش قرار می‌دهد، به وجود چالش‌هایی بر سر راه آسیای در حال توسعه برای حفظ آهنگ رشدش اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی چین پس از اقدام مقامات این کشور برای کنترل رشد اعتبار و صنعت بانکداری سایه، کند شده است. اقتصاد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، احتمالا 7.6 درصد توسعه خواهد یافت که کمتر از 8.2 درصد پیش بینی شده در اوایل سال جاری است. رشد هند نیز به دلیل زیرساخت ضعیف که مانع رشد صنعت و سرمایه گذاری شده و همچنین تاخیرهای طولانی در اصلاحات ساختاری، کند شده و به جای شش درصد پیش بینی شده، احتمالا 4.7 درصد رشد می‌کند.

این بانک همچنین دورنمای رشد اقتصادی آسیای جنوب شرقی را به دلیل صادرات ضعیف و سرمایه گذاری متوسط در اندونزی، تایلند و مالزی تنزل داد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، نگرانی‌ها نسبت به تصمیم سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل برنامه محرک پولی نیز بر دورنمای رشد این منطقه تاثیر گذاشته است. این نگرانی‌ها باعث آسیب دیدن بازارهای مالی برخی از کشورها مانند هند و اندونزی شده و ارزش ارزها و سهامشان به دلیل خروج سرمایه گذاران خارجی سقوط کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  9  =