درآمد ۴۱۴ میلیارد دلاری کشورهای درحال توسعه از اعزام نیروی کار در سال ۲۰۱۳

بانک جهانی پیش بینی کرد درآمد ارزی کشورهای در حال توسعه از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال 2013 با رشد 6.3 درصدی نسبت به سال قبل به 414 میلیارد دلار خواهد رسید.printنسخه قابل چاپبه گزارش خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی پیش بینی کرد کارگران مهاجر کشورهای در حال توسعه در سال 2013، 414 میلیارد دلار درآمد عاید کشورهای خود کنند که این رقم 6.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت. انتظار می رود که این رقم تا سال 2016 به 540 میلیارد دلار برسد.جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی در زمینه مهاجرت و توسعه نشان می دهد که 233 میلیون مهاجر در سراسر جهان امسال 550 میلیارد دلار پول به کشورهای مبدا ارسال خواهند کرد و این مبلغ تا سال 2016 به 700 میلیارد دلار خواهد رسید.بانک جهانی تغییراتی در طبقه بندی کشورها صورت داده است، به طوری که چند کشور دریافت کننده مقادیر زیادی پول از مهاجران نظیر روسیه، لتونی، لیتوانی و اوروگوئه دیگر جزو کشورهای در حال توسعه محسوب نمی شوند.کشورهایی که بیشترین پول را در سال 2013 از سوی مهاجران دریافت می کنند عبارتند از هند (با دریافت 71 میلیارد دلار)، چین (60 میلیارد دلار)، فیلیپین (26 میلیارد دلار)، مکزیک (22 میلیارد دلار)، نیجریه (21 میلیارد دلار) و مصر (20 میلیارد دلار). دیگر کشورهای دریافت کننده مقادیر قابل توجه درآمد ارزی از اعزام نیروی کار به خارج شامل پاکستان، بنگلادش، ویتنام و اوکراین هستند.کشورهایی که در سال 2012 ارسال پول از سوی مهاجران، در تولید ناخالص داخلی آنها بیشترین نقش را داشته به ترتیب عبارتند از، تاجیکستان 48 درصد)، قرقیزستان (31 درصد)، لتوسو و نپال (هر کدام 25 درصد) و مولداوی (24 درصد).بر اساس این گزارش بانک های بسیاری از کشورهای جهان شروع به اعمال هزینه های اضافی در قبال انتقال پول کرده اند. این هزینه ها گاهی تا 5 درصد ارزش پول منتقل شده می رسد.برخی بانک های بین المللی نیز حساب های انتقال پول را به دلیل نگرانی از فعالیت های مرتبط با پولشویی و تامین مالی عملیات های تروریستی بسته اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک جهانی پیش بینی کرد کارگران مهاجر کشورهای در حال توسعه در سال 2013،  414 میلیارد دلار درآمد عاید کشورهای خود کنند که این رقم 6.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت. انتظار می رود که این رقم تا سال 2016 به 540 میلیارد دلار برسد.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی در زمینه مهاجرت و توسعه نشان می دهد که 233 میلیون مهاجر در سراسر جهان  امسال 550 میلیارد دلار پول به کشورهای مبدا ارسال خواهند کرد و این مبلغ تا سال 2016 به 700 میلیارد دلار خواهد رسید.

بانک جهانی تغییراتی در طبقه بندی کشورها صورت داده است، به طوری که چند کشور دریافت کننده مقادیر زیادی پول از مهاجران نظیر روسیه، لتونی، لیتوانی و اوروگوئه دیگر جزو کشورهای در حال توسعه محسوب نمی شوند.

کشورهایی که بیشترین پول را در سال 2013 از سوی مهاجران دریافت می کنند عبارتند از هند (با دریافت 71 میلیارد دلار)، چین (60 میلیارد دلار)، فیلیپین (26 میلیارد دلار)، مکزیک (22 میلیارد دلار)، نیجریه (21 میلیارد دلار) و مصر (20 میلیارد دلار). دیگر کشورهای دریافت کننده مقادیر قابل توجه درآمد ارزی از اعزام نیروی کار به خارج شامل پاکستان، بنگلادش، ویتنام و اوکراین هستند.

کشورهایی که در سال 2012 ارسال پول از سوی مهاجران، در تولید ناخالص داخلی آنها بیشترین نقش را داشته به ترتیب عبارتند از، تاجیکستان 48 درصد)، قرقیزستان (31 درصد)، لتوسو و نپال (هر کدام 25 درصد) و مولداوی (24 درصد).

بر اساس این گزارش بانک های بسیاری از کشورهای جهان شروع به اعمال هزینه های اضافی در قبال انتقال پول کرده اند. این هزینه ها گاهی تا 5 درصد ارزش پول منتقل شده می رسد.
برخی بانک های بین المللی نیز حساب های انتقال پول را به دلیل نگرانی از فعالیت های مرتبط با پولشویی و تامین مالی عملیات های تروریستی بسته اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  3  =