بانک مرکزی به دنبال تثبیت نرخ ارز است

عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه بانک مرکزی در مرحله‌ی نخست به دنبال تثبیت نرخ ارز است گفت: کاهش نرخ ارز در هفته‌های گذشته بیشتر جنبه‌ی انتظاری داشت و شاید اظهارات سیف نیز به همین دلیل صورت گرفته که عوامل بنیادی اقتصاد در کوتاه مدت تغییری نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کوروش پرویزیان با اشاره به روش‌های مختلفی که برای تعیین نرخ ارز وجود دارد اظهار کرد: در اقتصاد ایران برابری قدرت خرید همواره مورد توجه بوده است معمولا برای تعیین نرخ ارز از روش شناور مدیریت شده استفاده می‌شود و این مسئله در قانون نرخ ارز اعلام شده است.

وی که به عنوان نماینده‌ی بانک مرکزی سخن می‌گفت به فاصله‌ی قیمتی ناچیز بین ارز بانک مرکزی و بازار در سالهای 81 تا مهر 89 اشاره کرد و گفت: در فاصله‌ی این سالها نوسان بین نرخ اعلامی بانک مرکزی و نرخ بازار حدود 20 ریال بود ولی این فاصله در سال 90 شروع به افزایش کرد به 700 ریال رسید.نرخ ارز در اسفند ماه همان سال به 1900 تومان رسید و این روند ادامه پیدا کرد.

پرویزیان به کاهش نوسانات نرخ ارز در طول شش ماهه‌ی نخست سال جاری نیز پرداخت و عنوان کرد:مهمترین هدف بانک مرکزی کاهش نوسانات در این عرصه است و حالا که فاصله‌ی نرخ رسمی و نرخ بازار به حدود 600 تومان رسیده امیدواریم ادامه پیدا کند. ما باید تلاش کنیم که نگاه مردم از بازار ارز و سکه کنار رود نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد مردم در این عرصه نه تنها سود نبردند که حتی متضرر شدند.

پرویزیان در مناظره‌ی تلوزیونی شبکه‌ی یک با بیان این مطلب که مردم از سرمایه‌گذاری در ارز و طلا منتفع نمی‌ شوند تصریح کرد: تحقیقی از مهر سال 89 انجام شد که نشان می‌دهد کسانی که در بازار ارز و طلا به نسبت بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کرده‌اند بیش از اینکه منتفع شوند متضرر شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. مردم می گوید

    آره گفتی و ما باور کردیم ، آقای سیف اگه دلسوز بود و از سر دلسوزی میخواست حرفی بزنه ، حرفشو توی مثلا صدا و سیما یا روزنامه میزد نه وسط گله گرگهای اقتصاد ایران (اتاق بازرگانی)

  2. یکی می گوید

    لطمه ای که ایشان و شما به ارزش پول ملی ایران زدید و باعث فقر بیشتر مردم شدید هیچ کمتر جنایات جنگی صدام و منافین نیست .

ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  32