دستگیری عامل راه‌اندازی ۵ سایت جاعل درگاه اینترنتی بانک ها(فیشینگ)

فردی که با راه‌اندازی 5 سایت جعلی و فیشینگ از حساب‌های مردم در سراسر کشور برداشت می‌کرد، توسط کارآگاهان و متخصصان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.در اینگونه سایت‌ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه است و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کند این اطلاعات که شامل شماره کارت، رمز عبور و رمز CVV2 است برای مجرم ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سرهنگ خسروی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اینترنتی از شهروندان که آنها اذعان می‌کردند مدتی قبل از طریق اینترنت خرید کرده‌اند موضوع در دستور کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

خسروی در ادامه گفت: با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای سایبر، سایت‌های مورد نظر شناسایی و مشخص شد آنها جعلی یا به اصطلاح فنی سایت‌های فیشینگ هستند.

وی در تشریح سایت‌های فیشینگ اظهار داشت:سایت‌های فیشینگ سایت‌هایی هستند که فرد کلاهبردار طراحی کرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می‌کند.

وی یادآور شد: در اینگونه سایت‌ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می‌باشد و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کند این اطلاعات که شامل شماره کارت، رمز عبور و رمز CVV2 است برای مجرم ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتای اصفهان گرداننده این سایت‌ها شناسایی و تیم مقابله با جرائم به مخفیگاه متهم در خارج از استان اصفهان اعزام و متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی افزود: پس از بازجویی‌های انجام شده از متهم و بررسی سیستم‌های حامل داده از وی مشخص شد این فرد 5 سایت فیشینگ راه‌اندازی و توانسته از این طریق اطلاعات حساب بانکی بسیاری از افراد در سراسر کشور را بدست آورده و از حساب آنها برداشت کند.

رئیس پلیس فتای اصفهان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد، به شهروندان توصیه کرد و گفت: هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایت‌های فیشینگ نباشید و تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه اصلی بانک از پروتکل SSL که پروتکلی امن برای ارسال اطلاعات است استفاده می‌ کنند که در نوار آدرس اول آن HTTPS هست در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  20