صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه شد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور در حکمی دکتر سید صفدر حسینی را به سمت رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی منصوب کرد.

متن حکم دکتر روحانی به این شرح است:
جناب آقای دکتر سید صفدر حسینی
به استناد ماده هشتاد و چهارم قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و با عنایت به مصوبه مورخ 1392/7/3 هیات امنای صندوق توسعه ملی، نظر به مراتب تعهد ،توان علمی و سوابق جنابعالی ، به موجب این حکم شما را به عنوان "رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی "بر می گزینم.
امید است با عنایات الهی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.
 این انتصاب از سوی رییس جمهوری در حالی صورت گرفته که پیش از این اعلام شده بود رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در جلسه هیات امنای این صندوق که در آبان ماه تشکیل می‌شود منصوب شود، شنیده‌ها حاکی از آن است که هفته آینده سید صفدر حسینی به ریاست صندوق توسعه ملی منصوب می‌شود.
محمد رضا فرزین از خرداد ماه سال گذشته ریاست صندوق توسعه ملی را به عهده داشته است.
بر اساس این گزارش انتخاب و عزل رییس و سایر اعضای هیات عامل از جمله وظایف هیات امنای صندوق توسعه به شمار می رود. بر این اساس هیات امنا از رییس جمهور، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، وزیر نفت، رییس کل بانک مرکزی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به عنوان عضو ناظر و بدون حق رای، رییس اتاق تعاون ایران به عنوان عضو ناظر و بدون حق رای، دو نفر نماینده از کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات و دادستان کل کشور تشکیل می‌شود.
جلسه هیات امنا با حداقل سالی دو بار تشکیل شده و با حداقل دو سوم اعضا صاحب رای رسمیت می‌یابد و تصمیمات با حداقل پنج رای اتخاذ می‌شود.
 اولین جلسه هیات امنا در سال جاری در اردیبهشت برگزار شده و جلسه دوم در آبان برگزار می‌شود اما با توجه به این که دولت شش رای در هیات امنا دارد تصمیم به تغییر رییس صندوق توسعه ملی پیش از برگزاری جلسه هیات امنا گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −  15  =