تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها در منطقه آزاد قشم در راستای ایجاد زیرساخت ها و افزایش شرایط تعاملات و تبادلات اقتصادی فعالان اقتصادی این منطقه با کشورهای خارجی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم شهریار مشیری روز دوشنبه گفت: مناطق آزاد دنیا و کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس روزهای شنبه و یکشنبه و در کشور ما پنجشنبه و جمعه تعطیل است که در حقیقت چهار روز از هفت روز هفته امکان تعاملات و تبادلات اقتصادی بین ما و جهان خارج قطع می شود.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید، در پی ارتقای سطح ارتباطات با مناطق آزاد و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است که با اعلام تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه در این منطقه، شمار روزهای ارتباط کاری با جهان خارج از 3 به 4 روز افزایش می یابد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه را اولین گام در اجرای برنامه های توسعه ای قشم دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 50 میلیارد دلار در منطقه آزاد قشم سرمایه گذاری خواهد شد که در آینده با ایجاد شعبات بانک ها و شرکت های بیمه خارجی، بطور حتم شاهد ارتقای تعاملات و تبادلات اقتصادی در این منطقه با جهان خارج خواهیم بود.

وی سهم فعلی بنادر در منطقه آزاد قشم در ارتباط با مبادلات تجاری را بسیار ناچیز دانست و اظهار امیدواری کرد که در دولت یازدهم، بنادر تجاری کشور از جمله بنادر منطقه آزاد قشم نقشی تاثیرگذار در مبادلات اقتصادی ایفا کنند.

مشیری با صدور بخشنامه ای دو روز تعطیلی منطقه آزاد قشم را از روزهای پنجشنبه و جمعه با هدف توسعه و تسریع فعالیت های اقتصادی مرتبط با خارج از کشور، از مهر ماه جاری به روزهای جمعه و شنبه تغییر داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  24