عکاسان غارنورد ۱۰ کشور جهان به ایران می آیند

طی مذاکرات انجام شده بین اتحادیه غار و غارشناسان ایران و اتحادیه جهانی غارشناسی پیشنهاد شد سال آینده عکاسان غارنورد 10 کشور جهان برای عکاسی از غارهای ایران به کشورمان بیایند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جواد نظام دوست رئیس اتحادیه غار و غارشناسان ایران به  مهر گفت: مردادماه امسال یک تیم از غارشناسان در نشست جهانی غارشناسی شرکت کرد و در آن نشست ضمن پیوستن به اتحادیه جهانی طی مذاکراتی با رئیس کمیته عکاسی این اتحادیه پیشنهاد شد 10 نفر از عکاسان حرفه ای به ایران بیایند.

رئیس اتحادیه غار و غارشناسی ایران گفت: 10 عکاس از 10 کشور با عکاسی از غارهای کشور، بهترین تبلیغات را با کمترین هزینه برای غارهای ایران در دنیا انجام می دهند.

وی با بیان اینکه این موضوع اکنون در حد یک طرح پیشنهاد شده است، گفت: انجمن برای تحقق این پیشنهاد در حال زمینه سازی و مذاکره برای انجام کارهای مربوط به آن است و تاکنون مسئولان غارهای علیصدر و کتله خور اعلام آمادگی کرده اند.

نظام دوست ادامه داد: پیش از این اولین جشنواره عکس غار در سال 90 برگزار و تعداد 208 عکس برگزیده به عنوان بهترین عکس عکاسان ایرانی از داخل غارها جایزه گرفتند. با این حال هنوز این عکس ها تاکنون در قالب 5 نمایشگاه در شهرهای مختلف ایران به نمایش درآمده است. می توان گفت این عکس ها نوعی تبلیغ برای بخشی از جاذبه های گردشگری ایران است که شاید برای همه مردم قابل دیدن نباشد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های پاکسازی غارها توسط غارنوردان ایرانی گفت: سال 89 حدود 24 غار توسط 400 غارنورد در 21 استان پاکسازی و یک تُن زباله از آنها خارج شد. در سال 90 نیز 32 غار دیگر پاکسازی و از آنها 900 کیلو زباله بیرون آمد اما در سال 91 هم 600 غارنورد در 28 استان کشور 42 غار دیگر را با همکاری محیط زیست پاکسازی کردند و یک تُن و 100 کیلو زباله را از این غارها بیرون آوردند، امسال نیز 50 غار در سطح کشور پاکسازی شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  7