توقف فعالیت ایرلاین‌ها با آزادسازی نرخ سوخت

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این‌که با آزادسازی قیمت سوخت هواپیما فعالیت ایرلاین‌ها متوقف می‌شود،گفت: معتقدم ایرلاین دولتی در ایران نداریم، مسئله مهم صنعت حمل‌ونقل هوایی وجود قوانین دست و پاگیر برای شرکت‌های مالک است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حمید غوابش در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: یکی از مشکلات کنونی ایرلاین‌ها خرید هواپیماست، چراکه با وجود تحریم‌ها نمی‌توانیم هواپیمای نو را وارد کشور کنیم. هواپیماهایی هم که با سختی فراوان به ناوگان شرکت‌های هواپیمایی ملحق می‌شود، فرسوده و بسیار پر مصرف هستند.

وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، حمایت‌های دولتی از شرکت‌های هواپیمایی قطع خواهد شد. در حال حاضر در یک ساعت پرواز حدود 40 لیتر سوخت(28 هزار تومان) مصرف می‌شود که با قطع یارانه‌های دولتی، سوخت با نرخ حداقل 2100 تومان برای ایرلان‌ها محاسبه شده و هزینه یک ساعت پرواز به 84 هزار تومان افزایش می‌یابد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در واکنش به قطع حمایت‌های دولتی، گفت:‌ اگر برای این‌که صنعت حمل‌ونقل  کشور را با یک معضل مواجه کنیم به ‌گونه‌ای که به سختی بتواند توسعه یابد و حتی متوقف شود یکی از راه‌ها این است که سوخت را آزاد می‌کنیم.

غوابش با اشاره به این‌که با آزادسازی نرخ سوخت صنعت هوایی با مشکل جدی روبرو خواهد شد، تصریح کرد: هزینه‌های عملیاتی آنقدر بالا می‌رود که نه مردم قادر به پرداخت آن هستند و نه ایرلاین‌ها. بنابراین آن چیزی را که بعد از آزادسازی قیمت سوخت می‌توان متصور شد، فعالیت‌های ایرلاین‌ها یا متوقف می‌شود یا به شدت کاهش می‌یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  5  =