رییس گروه یورو از شرکت در نشست صندوق بین‌المللی پول باز ماند

وزیر دارایی هلند و رییس گروه یورو به دلیل مذاکرات بودجه دولت کشورش، ناچار شد سفر به واشنگتن برای شرکت در نشست پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی را لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،یروئن دایسلبلوئم و مارک روت – نخست وزیر لیبرال هلند – برای تصویب لایحه بودجه سال 2014 که شامل تدابیر ریاضتی است، به حمایت احزاب مخالف کوچک‌تر نیاز دارند.

 

هیات دولت هلند بدون حمایت سیاسی بیشتر نمی‌تواند بودجه را به تصویب برساند و این امر هلند را با بحران سیاسی روبرو خواهد کرد.

 

اگرچه تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند دولت هلند احتمالا به اهداف کاهش هزینه مورد نظر دست پیدا می‌کند اما اکنون دولت این کشور برای اعمال تغییرات وعده داده شده در مستمری‌ها و بازار کار، دشواری بیشتری خواهد داشت.

 

رییس بانک مرکزی هلند هفته گذشته هشدار داد که شکست دولت برای رسیدن به توافق در مورد بودجه، بزرگ‌ترین تهدید برای اقتصاد این کشور خواهد بود که در تلاش برای اجتناب از رکود است.

 

دایسلبلوئم قرار بود در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن که از پنجشنه آغاز شده است، نماینده کشورهای منطقه یورو باشد اما در آخرین لحظه ناچار شد برنامه‌اش را عوض کند.

 

براساس گزارش رویترز، وی پس از گفت‌وگوهای پنج ساعته با رهبران احزاب مختلف این تصمیم را اعلام کرد.

 

دولت هلند باید کاهش هزینه‌هایی را به اجرا بگذارد تا کسری بودجه این کشور در سال 2014 به نرخ سه درصد تولید ناخالص داخلی که سقف تعیین شده در اتحادیه اروپا است، برسد اما از حمایت کافی در سنا برخوردار نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =