رشد پرداخت های غیرنقدی در جهان / محبوبیت تراکنش های کارتی و موبایلی در سال ۲۰۱۲

بررسی ها نشان می دهد:

در سال 2012 تراکنش های کارتی و موبایلی از محبوبیت بسیاری همراه بوده است.بررسی های شرکت فرانسوی کاپژمینی (Capgemini) و موسسه بین المللی آربی­اس (RBS) نشان می دهد که در سال گذشته تعداد این تراکنش ها به مرز 333 میلیارد رسیده است.

به گزارش ،شرکت ملی انفورماتیک به نقل از پایگاه فاین اکسترا، در سال 2011 میزان تراکنش های غیرنقدی در جهان 8.8 درصد رشد داشته است که از این مقدار، 124 میلیارد تراکنش به کارت های اعتباری (با رشد 15.8 درصدی نسبت به سال پیش از آن) و 57 میلیارد به کارت های نقدی (با رشد 12.3 درصدی نسبت به سال 2010) اختصاص داشته است.

هر چند بخش اندکی از پرداخت های غیرنقدی به صورت آنلاین و همراه انجام می شود ولی این حوزه با رشد شتابزده ای روبرو است.

طبق برآوردهای کارشناسان انتظار می رود در سال 2014، تراکنش های آنلاین با 18.1 درصد رشد به رقم 34.8 میلیارد تراکنش برسد، که این رقم برای تراکنش های موبایلی (همراه) احتمالاً با رشد 58.5 درصدی به 28.9 میلیارد خواهد رسید.

با این حال در تحقیقات Capgemini و RBS خاطرنشان شده که این ارقام ممکن است بیش از حد خوشبینانه باشد زیرا با در نظر گرفتن وضعیت مناطقی همچون کشورهای آفریقایی در حوزه پرداخت های موبایلی، احتمال این که آمار یادشده تا 50 درصد بیش از حد واقعی باشد، منتفی نیست.

Kevin Brown یکی از مدیران ارشد RBS با اشاره به این که افزایش بی وفقه پرداخت های غیرنقدی نشانه ای از در هم تنیدگی زندگی ها در عصر حاضر است، گفت در بازارهای رو به توسعه، پرداخت های موبایلی، دسترسی افراد بیشتری به تراکنش های مالی را فراهم آورده است.

وی افزود نوآوری های مشتری محور باعث شده نقش کارت های پیش پرداخت و ارز مجازی در بازارهای توسعه یافته تر بیشتر و پررنگ تر گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  24  =  29