تمامی مناطق محروم استان مرکزی از نعمت مدرسه و کلاس درس برخوردارند

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی با اشاره به برنامه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) برای افزایش کلاس های درسی در مناطق محروم استان مرکزی، گفت: هم اکنون به همت بنیاد برکت و سایر خیرین مدرسه ساز هیچ یک از مناطق محروم استان فاقد مدرسه و کلاس درس نیست.

" محمد صادق قائمی " از احداث  یک مسجد و سه کلاس درسی جدید در روستای قدمگاه شازند خبر داد و افزود: مدرسه سازی بنیاد برکت در استان مرکزی از سال 87 آغاز شده و تا کنون دو مدرسه در مناطق محروم شهرستان خمین و یک مدرسه دیگر در روستای قدم گاه  شهرستان شازند توسط بنیاد برکت احداث شده است.

بنیاد برکت وابسته به وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  تاکنون  231 مدرسه شامل 1000 کلاس درس را در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسانده است. این بنیاد در تلاش است براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت مدارس برکت را تا یک هزار مدرسه  در 1000  روستا و منطقه محروم کشور به تناسب نیاز، افزایش دهد.

مدرسه ای در مقطع راهنمایی با 12 کلاس درس و گنجایش 300 دانش آموز و مدرسه ای دیگر در مقطع دبیرستان با 16 کلاس درس و ظرفیت 400 دانش آموز در سال 88 در شهرستان خمین به بهره برداری رسید که احداث آنها حدود 20 میلیارد ریال هزینه در برداشت.

وی ادامه داد: همچنین مدرسه ای در مقطع ابتدایی با 6 کلاس درس و ظرفیت آموزشی حدود 180 دانش آموز در سال 89 در روستای تقلید آباد زرندیه به بهره برداری رسید که برای احداث آن 4 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.

وی با اشاره به احداث سه کلاس درسی جدید در روستای قدم گاه شهرستان شازند، گفت: این سه کلاس در زیر بنایی به مساحت 160 متر مربع در محوطه 700 متری مدرسه ای که قبلا 6 کلاس درسی در خود داشت احداث می شود و مهر ماه سال آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید. در مجموع احداث این کلاس های درسی جدی 2 میلیارد ریال هزینه در برخواهد داشت.

وی ادامه داد: در کنار محوطه این مدرسه مسجدی نیز به مساحت 300 متر مربع و هزینه ای در حدود یک میلیارد و 600 میلیون ریال احداث می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی و مدارس در سطح این استان، گفت: با وجود فضاهای آموزشی فعلی هیچ یک از دانش آموزان بدون مدرسه نخواهد ماند لیکن با تراکم بالای دانش آموزان در سطح کلاس های درسی مواجه هستیم.

وی همچنین از وجود 2 هزار کلاس با قدمت متوسط بالای 35 سال خبرداد که باید به نحوی حداقل مودر بازسازی و مقاوم سازی قرار گیرند و این در حالیست که عمر مفید ساختمان های اداری و آموزشی حداکثر 30 سال بوده که پس از آن یا باید مقاوم سازی و یا نوسازی شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی از بنیاد برکت و سایر خیرین مدرسه ساز برای بازسازی مدارس در سطح این استان استمداد طلبید.

بنیاد عام المنفعه و اجتماعی برکت در مجموع، برنامه ریزی و انعقاد قرارداد برای ساخت 1726 کلاس درس درقالب 407 مدرسه را در روستاهای محروم کشور انجام داده است که از این تعداد هزارمین کلاس درس در اول مهرماه سالجاری مقارن با صدا درآمدن زنگ مدارس‌ در استان بوشهر افتتاح شد

با اجرای این طرح ها بیش از 370 روستا در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته 31 استان کشور تحت پوشش مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت قرار می گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =