ظریف: اولین قدم مشکل‌ترین گام است

شبکه خبری ان بی سی امروز (سه‌شنبه) هم‌زمان با آغاز مذاکرات ایران و 1+5 بخشی از مصاحبه خود با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با این شبکه که در آستانه برگزاری مذاکرات انجام شده بود را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  ایسنا، ظریف در پاسخ به سوالی درباره خوش‌بینی نسبت به نتیجه مذاکرات گفت: مهم‌ترین راه این است که بتوانیم جهان بین‌الملل امروز را درک کنیم. در این جهان دیگر بازنده و برنده‌ای وجود ندارد. ما با هم برنده یا بازنده می‌شویم. این ماهیت جهان سیاسی و شرایط حاکم بر آن است. شما نمی‌توانید امنیت داشته باشید در حالی که دیگران در بی‌امنی به سر می‌برند. شما نمی‌توانید در رستگاری و ثروت به سر ببرید در حالی که دیگران در فقر به سر می‌برند. وجود یک جزیره امن در یک جهان ناامن غیرممکن است. ما نباید به دنبال امتیاز باشیم یعنی این که امتیاز بگیریم و یا امتیاز بدهیم. ما باید راه‌حل‌هایی بیابیم. این دیدگاه من است که فردا (زمان مذاکرات )‌آن را دنبال کرده و برای آن تلاش کرده و منطقی است که من بخواهم آن را به کار بگیرم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که یافتن هر گونه راه‌حلی در مجموعه‌ای از بی‌اعتمادی‌ها کار آسانی نیست، افزود: شما همواره باید اولین گام را بردارید. در واقع اولین قدم مشکل‌ترین گام است. این نیاز به شجاعت و رهبری دارد تا بتوان این گام‌ها را برداشت. زمانی که شما وارد این راه می‌شوید دیگر مشکل نیست.

ان بی سی همچنین با اشاره به برگزاری دور اول مذاکرات در ژنو میان ایران و 1+5 نوشت: ظریف در اولین دور پیشنهاد ایران را به زبان انگلیسی بیان کرد تا بدین شکل مطمئن شود که دیگر هیچ جایی برای سوءتفاهم وجود ندارد. اکنون همه منتظر شنیدن واکنش‌ها نسبت به پیشنهاد ایران هستن

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  4  =