قیمت طلا در بازار جهانی ۱۰ دلار افزایش یافت

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه 10 دلار افزایش یافت و به 1282 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به رغم خریدهای ضعیف، به دلیل پیش بینی دستیابی به توافقی دقیقه نودی توسط کنگره، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه روندی افزایشی طی کرد. 

دموکرات ها و جمهوری خواهان سنا گفته اند که به توافق در مورد پیشنهادی برای افزایش محدودیت استقراض و بازگشایی دولت فدرال نزدیک هستند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 10 دلار افزایش به 1282 دلار رسید. قیمت طلا دیروز همزمان با افزایش میزان خریدها، 0.6 درصد افزایش یافته بود.

چن مین، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «در دو روز آینده ما شاهد افزایش کوتاه مدت قیمت طلا خواهیم بود.» وی افزود، احتمالا توافقی دقیقه نودی صورت خواهد گرفت و بعید است که این بحران در دراز مدت تاثیری بر بازار طلا بگذارد.

قیمت طلا از زمان آغاز تعطیلی دولت آمریکا در ابتدای ماه اکتبر حدود 4 درصد کاهش یافته و موجب شده است که بسیاری به این نتیجه گیری برسند که اگر توافقی صورت نگیرد، قیمت ها به یکباره افزایش خواهد یافت.

یک تاجر طلا در سنگاپور گفت: «اگر آنها به توافق نرسند، قیمت طلا به شدت افزایش  خواهد یافت.» وی افزود، اگر توافق حاصل شود، با تقویت ارزش دلار، ممکن است قیمت طلا باز هم کاهش یابد.

در جریان اختلافات قبلی جمهوری خواهان و دموکرات ها بر سر افزایش سقف استقراض دولت آمریکا و پس از آنکه به دنبال توافق دقیقه نودی کنگره، موسسه استاندارد اند پورز رتبه اعتباری دولت آمریکا را کاهش داد، قیمت طلا به سطح تاریخی 1920 دلار رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  6  =