افت هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس تهران بعد از پشت سر گذاشتن یک روز رویایی و ثبت رکوردهای جدید، به سراشیبی افتاد و با افت بیش از هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش ایسنا)، همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ابتدای معاملات امروز ترمز بورس کشیده شد و دماسنج بازار سرمایه که در چند روز اخیر رکوردهای رویایی ثبت کرده بود، به مدار نزولی افتاد.

 

به این ترتیب بعد از ثبت دو رکورد جدید در معاملات روز گذشته و کسب بازدهی 93 درصدی برای سهامداران، بازار سرمایه امروز روند منفی به خود گرفت و قیمت سهام شرکتها با افت مواجه شد به طوری که در تالار شیشه‌ای امروز صف‌های فروش برای شرکت‌های مطرح بورسی تشکیل شد و برخی سهامداران که بازدهی مورد نظر خود را کسب کرده بودند اقدام به فروش سهام خود کردند.

 

بر این اساس شاخص بورس تهران که در معاملات روز گذشته به نیمه 74 هزار واحد رسیده بود، در معاملات امروز روند کاهشی در پیش گرفت و با افت هزار و 64 واحدی مواجه شد و تا کانال 73 هزار و 335 واحدی عقب نشینی کرد.

 

با افت بیش از هزار واحدی شاخص بورس، بازدهی بازار سرمایه 1.43 درصد کاهش یافت و بازدهی بورس به 92 درصد رسید.این در حالی است که ممکن است روند کاهشی بورس برای سهامداران تازه وارد خوش آیند نباشد اما این روند جزو ذات بازار سرمایه بوده و در شرایط فعلی طبیعی است زیرا علاوه بر نزدیک شدن به پایان ماه و زمان تسویه کارگزاران، شاخص بورس معمولا بعد از یک دوره حرکت تند و پرشتاب بورس، به استراحت رفته تا با تعدیل قیمت‌ها مجدا به مدار صعودی بازگردد.

 

در بازار امروز شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، اصفهان، چادرملو، فولاد مبارکه، بانک ملت، مپنا، پالایش نفت تبریز، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، توسعه معادن و فلزات، گل گهر، پتروشیمی شیراز و نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.

 

در این میان شرکت‌های نفت بهران، پتروشیمی شازند، تاپیکو، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، بیمه البرز پتروشیمی فناوران و ایران خودرو از شرکت‌های مثبت بازار بودند.

 

همچنین در بازار روز یکشنبه شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت نفت، ایران خودرو و ریخته گری از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز و مپنا بیشترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

 

در بازار امروز بیش از 790 میلیون سهم به ارزش 485 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 358 هزار میلیارد تومان عقب نشینی کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  24