پیش‌بینی تعداد گردشگران جهان تا سال ۲۰۳۰

مدیر اجرایی سازمان جهانی جهانگردی از رسیدن شمار گردشگران جهان به یک‌میلیارد و 800میلیون نفر تا سال 2030 میلادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، زولتان سوموگی در سومین کنفرانس جهانی گردشگری که در شهر «ملاکا»ی مالزی برگزار شده است، گفت: شمار گردشگرانی که در سال 2012 میلادی به نقاط مختلف جهان سفر کرده‌اند، رشد سالانه چهار درصدی داشته و به بیش از یک‌میلیارد نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته‌ی میلادی، درآمد حاصل از صنعت گردشگری در جهان برابر با یک‌هزار و 300میلیارد دلار بود.

این عضو سازمان ملل اظهار کرد: در هشت‌ماه نخست سال جاری میلادی، شمار گردشگران در سراسر جهان رشد سالانه پنج درصدی داشته که از پیش‌بینی‌های اولیه‌ی ما برای سال 2013 میلادی بیشتر بوده است. در این مدت، بیش از 750میلیون نفر گردشگر در سراسر جهان به سفر پرداختند.

او گفت: آمارها حکایت از آن دارد که گردشگران شش درصد از مجموع صادرات کالاها و خدمات جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و اگر فقط صادرات خدمات را حساب کنیم، این سهم به 30 درصد می‌رسد. در همین حال، از هر 11 شغل در جهان، یک شغل در بخش گردشگری است.

وی در همین حال، منطقه‌ی آسیا – اقیانوسیه را یکی از موتورهای محرکه‌ی صنعت گردشگری جهان در سال‌های اخیر دانست و ادامه داد: در هشت‌ماه نخست سال جاری میلادی، صنعت گردشگری منطقه‌ی آسیا رشد شش درصدی داشته است.

مدیر اجرایی سازمان جهانی جهانگردی با اعلام این‌که در حال حاضر 23 درصد از سفرهای توریستی جهان به منطقه‌ی آسیا انجام می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود، از حالا تا سال 2030 میلادی منطقه‌ی آسیا سالانه به‌طور میانگین پذیرای 17میلیون نفر گردشگر جدید باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  80