قیمت طلا در بازار جهانی ثابت ماند

قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح 1342 دلار در هر اونس باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه سپتامبر کمتر از میزان پیش بینی شده یعنی 148 هزار مورد افزایش یافت و نگرانی ها در مورد ترمیم اقتصاد آمریکا را در میان جنگ بودجه در واشنگتن افزایش داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از حدود 30 دلار افزایش طی دو روز گذشته در معاملات روز چهارشنبه تغییر محسوسی نداشت و در سطح 1342 دلار در هر اونس باقی ماند.

ادامه سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو موجب تداوم جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران خواهد شد.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: «قیمت طلا به دلیل آمارهای ضعیف بازار کار و تعویق احتمالی تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو تا سال آینده، در همین سطح باقی خواهد ماند.»

وی افزود: «علت اینکه آنها تعدیل این سیاست را به تاخیر می اندازند این است که فدرال رزرو به آمارهای ایجاد فرصت های شغلی قابل اتکایی نیاز دارد  تا بتواند تصمیم گیری کند و آمارهای فعلی موقتا تحت تاثیر تعطیلی دولت در اوایل اکتبر به درستی اطلاعات را منعکس نمی کنند.»

آمارهای بازار کار آمریکا در روز سه شنبه نشان داد که اقتصاد این کشور شتاب حرکت رو به رشد خود را حتی پیش از آغاز تعطیلی 16 روزه دولت از دست داده بود. مقامات فدرال رزرو گفته اند که قبل از هرگونه آغاز تعدیل سیاست فعلی، باید ترمیم قابل توجه در بازار کار را مشاهده کنند.

اکثر تجار شرکت کننده در نظرسنجی رویترز در روز سه شنبه معتقد بودند که فدرال رزرو تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود را تا مارس سال آینده آغاز نخواهد کرد. تجار همچنین گفتند، تعطیلی اخیر دولت فدرال و اختلافات بر سر افزایش سقف استقراض دولت تاثیر مهمی بر زمان بندی تغییر سیاست پولی فدرال رزرو داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  1