حمایت بانک توسعه تعاون از اتحادیه فرش

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف با اشاره به مشکلات متعدد در اتحادیه فرش دستباف گفت: در راستای مذاکره با صندوق توسعه تعاون مصوب شد تا 25 میلیارد تومان به این اتحادیه تخصیص داده شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عبدالله بهرامی، با اشاره به تخصیص اعتبار از سوی منابع صندوق توسعه ملی تسنیم گفت: در راستای حمایت از تعاونی‌ها منابع صندوق توسعه ملی قرار است مبلغی را به تعاونی‌ها اختصاص دهد.
وی ادامه داد: در این راستا قرار است طی روزهای آینده 25 میلیارد تومان به اتحادیه فرش دستباف اختصاص داده شود به همین دلیل اتحادیه فرش باید مدل و طرح‌های توجیهی خود را جهت دریافت تسهیلات به بانک ارائه دهد.
 بهرامی تاکید کرد: این 25 میلیارد تومان قرار است به صورت ماهیانه 5میلیارد تومان به حساب اتحادیه‌ فرش دستباف واریز شود و برای آموزش،کار و بیمه هزینه شود.
مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف تاکید کرد: در حال حاضر این اتحادیه با 22مرکز آموزشی فعال قالیبافان با نظارت سازمان فنی و حرفه ای در تهران و استانها و شهرستانها دارد و برای عرضه تولیدات فرش دستباف تعاونی ها یک فروشگاه بزرگ در مرکز تهران فعالیت می‌کند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری فرش دستباف ایران گفت: در سنوات گذشته به مرور حمایت از دست اندرکاران هنر صنعت فرش دستباف و به خصوص در بخش تعاون بسیار کم رنگ شده به نحوی که تولید سالانه در تعاونی ها چند سال قبل بیش از دو میلیون متر مربع بوده ولی در حال حاضر این میزان تولید به نصف تقلیل یافته و کم کم تولید فرش دستباف از حالت اشتغال دائم و منبع کسب درآمد خارج شده است.
 بهرامی تاکید کرد: اگر این مبلغ به اتحادیه ها اختصاص یابد می‌تواند بخشی از مشکلات این بخش را برطرف کند چرا که این صنعت نقش به سزایی در ارز آوری و صادرات غیر نفتی داشته و از همه مهمتر فرش دستباف ایرانی میراث گران‌بهای ایرانیان است و باید آنرا حفظ کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  −  51  =