رییس کل بیمه مرکزی:رفع کمبود منابع صندوق تامین خسارت‌های بدنی

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ظرفیت‌های صنعت بیمه باید به سمت عدالت اجتماعی باشد، گفت: آمار و ارقام و گزارش‌های عملکردی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی این نکته را به اثبات می‌رساند که پرونده‌های مرتبط با این صندوق با شتاب قابل قبولی در حال رسیدگی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، محمدابراهیم امین، رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در بازدید از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی اظهار کرد: منابع صندوق با تمهیدات و تلاش‌های صورت گرفته، دیگر تنها به سهم پنج درصدی حق بیمه شخص ثالث وابسته نیست و خوشبختانه مساله کمبود منابع برطرف شده است.

وی با برشمردن وظایف و ماموریت‌های این صندوق، تصریح کرد: پرونده‌های واصله و مشمول ماده 10 به صورت روزآمد و سریع رسیدگی می‌شود و هرگونه کوتاهی و قصور در تامین حقوق قانونی زیان دیدگان حوادث فاقد مقصر، غیر قابل توجیه است.

وی با قدردانی از زحمات مدیریت و کارکنان این صندوق، به اهمیت حفظ حقوق شهروندان تاکید کرد و افزود: توجه ویژه به قشر آسیب دیده ناشی از تصادفات فاقد بیمه‌نامه یا مقصر فراری، یک اصل انکارناپذیر است و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی باید با رعایت اصل تکریم و احترام به حقوق شهروندی و بی‌هیچ منتی، منابع موجود را در این مسیر هزینه کند.

وی با رد موضوع حمایت از قانون گریزان و ضرورت بالابردن هزینه‌های قانون‌گریزی گفت: در صورتی که مسبب حادثه با اختلال اساسی در روند زندگی خود روبرو شود تعداد حوادث به نحو محسوسی پایین خواهد آمد و همین امر به جلوگیری از قانون گریزی و رواج قانون‌مندی منتهی می‌شود.
 

براساس این گزارش، در ابتدای این نشست رضا جعفری ، مدیر عامل صندوق تأمین خسارت های بدنی نیز ضمن تشریح عملکرد صندوق، گزارش مفصلی از برنامه‌های آتی این صندوق را ارائه کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  8  =