بازار طلا دوباره امن می شود؟

بلومبرگ از فضای امیدوار کننده حاکم بر بازار جهانی طلا نوشت؛ بهای طلا در دو هفته متوالی روند افزایشی خود را دنبال کرد و روز گذشته رشد 3 درصدی را نیز تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کارشناسان بر این باورند که گزارشات وزارت کار آمریکا در خصوص افزایش فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا، امید به بازارهای مالی برگشته، و فدرال رزو نیز به تداوم اجرای برنامه های محرک های پولی خود اصرار دارد بنابراین سرمایه داران با امیدواری بیشتری به سرمایه گذاریهای خود ادامه می دهند.
برخی دیگر از کارشناسان بلومبرگ معتقدند که همزمان با  آغاز فصل جشن های سراسری در هند و رشد تقاضا برای خرید طلا در بزرگ ترین بازار طلای جهان، قیمت این فلز گران بها طی ماه آینده با افزایش روبرو خواهد شد.
پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا در سال 2010 میلادی برای اجرای محرک پولی سفته بازان و دلالان اقدام به خرید طلا کردند و این مساله تا سپتامبر 2011 میلادی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشت ولی به نظر می رسد تاثیر اقدامات سفته بازان و دلالان بین المللی بر بازار طلا تاحد زیادی کاهش یافته است.
علت دیگری که موجب می شود تا افزایش قیمت طلا و نقره موقتی باشد این است که نفت جایگاه طلا را به عنوان سرمایه گذاری امن در بازارهای بین المللی گرفته است.
نوسانات شدید قیمت طلا در ماه های اخیر و کاهش قیمت آن از ابتدای سال 2013 بسیاری از سرمایه گذاران را متقاعد کرده که طلا دیگر سرمایه گذاری مطمئنی به شمار نمی رود و ترجیح می دهند تا سرمایه و پول خود را برای خرید نفت سرمایه گذاری کنند.
 تحلیلگران اقتصادی همچنین معتقدند فدرال رزرو آمریکا در نشست آینده خود اجرای محرک پولی 85 میلیارد دلاری را ادامه خواهد داد و این مساله خبر مثبتی بر بازار طلا خواهد بود.
قیمت هر اونس طلا در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1349 دلار رسیده است. این در حالیست که افزایش سقف بدهی های آمریکا کاهش بیشتر ارزش دلار را بدنبال داشته و موجب افزایش بهای طلا شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  2  =  8