ربیعی مدیرعامل بیمه سلامت را منصوب کرد

،دکترعلی ربیعی، وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی ، دکتر انوشیروان محسنی بندپی را به عنوان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکدر این حکم آمده است :‌باتوجه به دانش و تخصص ‌، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی و بنا به پیشنهاد هیات امنای صندوق تامین اجتماعی و به استناد قانون اصلاح ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت صندوق تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی و بیمه های درمانی مصوب 5/12/1388 مجلس شورای اسلامی،‌به موجب این حکم به عنوان " مدیرعامل سازمان بیمه سلامت "‌منصوب می شوید .

در ادامه این حکم عنوان شده است:‌ جنابعالی مستحضرید که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر حقوق مردم و به تبع آن برتامین اجتماعی تاکید دارد. بیمه سلامت سازوکاری مهم در راه تحقق حقوق مردم و تامین عدالت اجتماعی است.

بالاخص در زمانی که هزینه درمان فشار زیادی را برمردم وارد می سازد، ‌انتظارمی رود تمام تلاش خود را برای کارآمد کردن نظام بیمه سلامت و کاستن از درد و رنج های مردم و بالاخص اقشارآسیب پذیرجامعه به کار بندید.

دراین حکم افزوده شده است :‌ اینجانب برای تصدی وزارت،‌ برنامه ای تفصیلی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده ام که در حوزه رفاه اجتماعی شامل بندهایی درخصوص بیمه سلامت است.

 انتظاردارم با استفاده از تمام توان کارشناسی و اجرایی وزارتخانه و سایرنیروهای موجود در کشور ،‌نسبت به اجرایی و عملیاتی ساختن این بندها اقدام نمایید.

ایجاد " فراگیری "‌در پوشش های امدادی ،‌حمایتی  و بیمه ای در سطح پایه و همگانی بیمه های اجتماعی ( درمان ، بازنشستگی ) به آحاد مردم با توجه به منابع ،‌تلاش در جهت ایجاد "‌جامعیت "‌ درخدمات اجتماعی ( امدادی ، حمایتی و بیمه ای ) براساس استانداردها وشاخص های رفاه اجتماعی ،‌تلاش درجهت تکوین و فعالیت صندوق های بیمه ملی یا همگانی دردوعرصه بیمه سلامت ( سازمان سلامت ایرانیان ) و بیمه اجتماعی به منظور تضمین و تامین حداقل زندگی درزمینه معیشت وسلامت، بهبود نظام خدمات رسانی حوزه های بیمه ای و حمایتی و بازنگری واصلاح قوانین ومقررات درجهت تسهیل خدمت رسانی‌، اصلاح و تقویت روش های وصول حق بیمه و تداوم تامین منابع مالی سازمان های بیمه گر ،‌طراحی سازو کارهای الزام آور برای استمرارپوشش بیمه ای و پرداخت حق بیمه ، از جمله بندهایی است که در این حکم بر آن ها تاکید شده است.

 
همچنین در این حکم آمده است :‌ ازجنابعالی انتظار دارم به تولید ایده، ‌فکر و دانش بنیان شدن تصمیم گیری ها و اقدامات درحوزه فعالیت خود عنایت تام داشته باشید و به تدریج عقلانیت، ‌بلند مدت نگری و واقع نگری را که از ملزومات اعتدال است نهادینه سازید .

درپایان نیز آمده است :‌توفیق روز افزون جنابعالی را در انجام وظایفی که برعهده می گیرید ازخداوند متعال خواستارم .

 شایان ذکراست دکتر انوشیروان محسنی بندپی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دارای مدرک تحصیلی PhD در مهندسی بهداشت محیط است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  +    =  80