یک هفته با اقتصاد از پشت عینک یک نشریه اقتصادی

شصت‌وسومین شماره هفته‌نامه «تجارت فردا» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اولین موضوع که با تصویر آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در روی جلد همراه است با تیتر جالب و نوستالژیک «یه دیواره» به آسیب‌شناسی رابطه تهران-واشنگتن می‌پردازد و سعی دارد در آستانه برگزاری نشست ژنو 2 از فروریختن دیوار بلند بی‌اعتمادی ایران و آمریکا پس از بیش از سی سال بگوید."یه دیواره" عنوان یکی از آهنگ های نوستالژیک پاپ است که ایرانی ها معمولا زمزمه می کنند.

 آلن ایرسخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا  از موانع نزدیکی تهران و واشنگتن به یکدیگر سخن گفته اما نقطه قوت این پرونده،اطلاعات تازه ای است که در مورد تحریم ها به خواننده می دهد. موضوع پرونده دوم تجارت فردا  به پدیده دلالی نفت می‌پردازد و از کارشناسان این پرسش را مطرح می کند که  چگونه پای دلالان به عرصه فروش نفت ایران باز شده است؟

گفت وگوی ویژه این شماره هم بی ارتباط به این موضوع نیست چه آن که در گفت وگو با احمد قلعه بانی،این پرسش مطرح شده است که: «بابک زنجانی چگونه فروشنده نفت ایران شد؟» در این شماره همچنین به جز این 2 موضوع که در 2 پرونده مجزا جای گرفته است، پنج پرونده دیگر هم به چاپ رسیده است که عناوین آنها به این ترتیب است: رفع تحریم از اموال ایران، آینده یارانه، وبا، اقتصاد مواد مخدر و تاریخچه بودجه‌نویسی در ایران از دوران قاجار. در این شماره همچنین چهره سیاسی هفته (جعفر توفیقی) و چهره اقتصادی هفته (مدیرعامل منطقه آزاد قشم) معرفی شده است. گزارش بازار بخش دیگری از این شماره است که در آن بازار سرمایه، بازار ارز و سکه، بازار جهانی نفت و طلا و بورس‌های جهان بررسی شده است.

با این حال خواندنی ترین موضوع این هفته تجارت فردا،بررسی سودآوری مواد مخدر در ایران است که مصاحبه کننده سراغ یک قاچاقچی،یک توزیع کننده ویک مصرف کننده مواد مخدر رفته و با آنها در مورد اقتصاد مواد مخدر گفت وگو کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =