جای ویتامین ها در رژیم غذایی اکثر مردم خالی است

رژیم غذایی معمول بسیاری از مردم ایران فاقد بسیاری از ویتامین ها و عناصر ضروری است که این موضوع باعث مشکلات فراوانی به ویژه در دهه چهارم آنها خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا یکتا دوست دکترای حرفه ای داروسازی با بیان اینکه محبوبیت و بازار رو به رشد ویتامین ها و مکمل های رژیمی حالی از توجه افراد به بهبود سلامتشان است گفت: در ایران علی رغم مشکلات و محدودیت های ناشی از تحریم های جهانی، این دسته از فرآورده ها جای خود را تقریبا در تمامی داروخانه های کشور باز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه رژیم غذایی معمول بسیاری از مردم ایران فاقد بسیاری از ویتامین ها و عناصر ضروری است که این موضوع باعث مشکلات فراوانی به ویژه در دهه چهارم آنها خواهد شد ادامه داد: با این وجود بازار فرآوده ها در کشور ایران از وضعیت رشد نیافته گذر کرده و در حال تبدیل به یک بازار توسعه یافته است.

دکتر یکتا دوست تصریح کرد: در سال 2011 این بازار با 19 درصد رشد در ارزش فروش به حدود1700 میلیارد ریال رسیده و در ادامه این روند در سال 2016 بازار 2600 میلیاری را رقم خواهد زد .

وی اظهار کرد: در سال 2011 در بین دسته های مختلف این گروه، مولتی ویتامین ها، ویتامین های گروه ب بیشترین سهم را داشته اند که در بین مواد معدنی نیز ترکیبات کلسیم بیشترین مصرف را داشته و حدود 60 درصد از فروش این گروه را به خود اختصاص خواهند یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −  52  =