آتش زدن نمادهای آمریکا و اسرائیل در تهران

خبرگزاری مهر: راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با شعار مرگ بر آمریکا در تهران و سراسر کشور، متفاوت و پرشور تر از همه سالهای گذشته در حال برگزاری است.

 اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و دانشجویان و سایر آحاد جامعه مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده وبا در دست داشتن پلاکاردهایی و پارچه نوشته هایی انزجار خود را از سیاست های خصمانه آمریکا نسبت به ملت ایران وجهان نشان دادند.

همچنین همزمان با تهران در سایر شهر های ایران نیز مراسم سیزده آبان با شعار مرگ بر آمریکا آغاز شد.

 بنر و پارچه نوشته هایی در محکومیت سیاست های خصمانه آمریکا و عکس هایی از نحوه ورود دانشجویان به لانه جاسوسی در خیابان طالقانی و دیوارهای این لانه نصب شده است.

قرائت بیانیه های دانش اموزی، دانشجویی، قراتئ قطعنامه  سراسری از جمله برنامه های این مراسم خواهد بود.

شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر استکبار» به عنوان اصلی‎ترین و مهم‎ترین شعار مردم در تظاهرات ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان است.
 
مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط گروه رزم‌نوازان ستاد دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.
 
در ادامه مراسم شرکت کنندگان در مراسم یوم الله 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی پرچم اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند.
 
در این مراسم اقشار مختلف پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی با مضمون  مرگ بر آمریکا، ما تا آخر ایستاده ایم،  13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا بود، خانه عنکبوت سست ترین خانه هاست و سردادن شعارهایی همچون هیهات من الذله، مرگ بر آمریکا، الله اکبر، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست و مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

همچنین ماکت ها و عروسک هایی از مقامات آمریکایی و اسرائیلی در دست شرکت کنندگان در راهپیمایی است و برخی از شرکت کنندگان نیز نمادهایی از سانتریفیوژهای هسته ای را در دست گرفته و به نشانه حق هسته ای ملت ایران پیام "ثمره مقاومت در برابر تحریم 18 هزار سانتریفیوژ فعال در ایران" را در دست دارند.

راهپیمایان با در دست داشتن کاریکاتور‌ها و آدمک‌هایی از باراک اوباما و بااین شعار که آمریکا مانند پینوکیو آدم شدنی نیست نسبت به تلاش‌ها برای حذف شعار «مرگ بر آمریکا» اعتراض کردند.

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ، اعضای هیات رئیسه و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین جمعی از نمایندگان شهرستانها در میان شرکت کنندگان در این مراسم به چشم می خورند.

در همزمانی مراسم 13 آبان امسال و شب اول محرم شرکت کنندگان در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پرچم های سرخ و سبزرنگ یا ابا عبدالله الحسین، یا ابوالفضل، یا فاطمه الزهرا و یا حسین را در دست گرفته و در مقابل لانه جاسوسی به اهتزاز درآوردند.

اجرای سرود یوم‌الله 13 آبان توسط دانش‌آموزان اجرای سرود جدید "پایان شیطان" توسط اسفندیار قره باغی، خواننده معروف سرود آمریکا، آمریکا مرگ به نیرنگ تو و شعرخوانی علیرضا غزوه شاعر متعهد و معاصر انقلاب اسلامی، اجرای مداحی در آستانه شب اول ماه محرم از دیگر برنامه های مراسم است .

در ادامه مراسم پس از آن اجرای زندۀ تصنیف "مرگ بر آمریکا" حامد زمانی یکی از مسئولان کشوری سخنران پایانی مراسم یوم‌الله 13 آبان خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  17  =  19