طلای جهانی به ۱۳۱۳ دلار در هر اونس رسید

در حالی که بازار طلا نگران تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکاست قیمت فلز زرد امروز برای ششمین جلسه متوالی کاهش یافت و به 1313 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو در ماه دسامبر بر بازار طلا سایه افکنده است،  قیمت فلز زرد امروز برای ششمین جلسه متوالی کاهش یافت تا در نزدیکی پایین ترین قیمت دو هفته گذشته معامله شود.

ماه گذشته، بانک مرکزی آمریکا با اشاره به تبعات جنگ بودجه در واشنگتن و نیاز به مشاهده آمارهایی مبنی بر تقویت روند ترمیم اقتصادی آمریکا،  اعلام کرد که سیاست محرک پولی اقتصادی خود را ادامه می دهد. این اظهار نظر موجب شد که بسیاری از سرمایه گذاران به این نتیجه گیری برسند تعدیل سیاست محرک اقتصادی این بانک تا سال آینده آغاز نخواهد شد.

اما آمارهای اقتصادی جدید مجددا این نگرانی را تقویت کرده است که ممکن است این سیاست در ماه پایانی سال جاری تعدیل شود.

یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «اکنون نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تعدیل سیاست محرک اقتصادی در ماه دسامبر امکان پذیر است.» وی افزود: «نوسانات دلار نیز به بازار طلا ضربه می زند. تا زمانی که ما چشم انداز روشنی از برنامه فدرال رزرو نداشته باشیم، طلا به انتشار آمارهای اقتصادی عکس العمل نشان خواهد داد.»

بر اساس این گزارش، امروز قیمت هر اونس طلا با 2 دلار کاهش به 1313 دلار رسید. این در حالی بود که شاخص دلار در نزدیکی بالاترین میزان 6 هفته اخیر قرار داشت.

قیمت طلا روز جمعه تا سطح 1305 دلار و 69 سنت پایین آمد که پایین ترین سطح قیمت از 17 اکتبر تاکنون بوده است. اگر قیمت طلا در پایان معاملات امروز کاهش یابد، این طولانی ترین دوره کاهش قیمت از 17 می تاکنون خواهد بود.

نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا در روزهای 17 و 18 دسامبر برگزار خواهد شد. فدرال رزرو اعلام کرده است که زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود را بر اساس میزان قدرت بازار کار و مسکن امریکا تنظیم خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  1  =