واکنش کاخ سفید به تظاهرات روز ۱۳ آبان

آمریکا به بی‌اعتمادی عمیق بین تهران و واشنگتن اذعان داشت، ولی تعهد آمریکا به مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی ایران را تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری هفتگی گفت: تاریخچه بی‌اعتمادی بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران عمیق است و یک شبه پاک نخواهد شد.

وی گفت: اما آن‌چه ما اکنون در حال انجام آن هستیم ربطی به اعتماد ندارد. ما درگیر مذاکرات جدی و اساسی شده‌ایم که با این احتمال همراه است که بتوانیم جلوی پیشرفت برنامه هسته‌یی ایران را بگیریم، شفافیت بیشتری در زمینه فعالیت‌های هسته‌یی آن‌ها به دست آوریم و درباره یک راه‌حل دراز مدت و جامع که نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌یی ایران را رفع کند، مذاکره کنیم.

ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) در تاریخ 15 و 16 اکتبر در ژنو با یکدیگر گفت‌وگو کردند و توافق کردند که در تاریخ 7 و 8 نوامبر مجددا تشکیل جلسه دهند.

به گزارش روزنامه هیل، دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا علاوه بر آن روز دوشنبه سوزانده شدن پرچم‌های آمریکا در ایران و فریاد‌های «مرگ بر آمریکا» در سالگرد اشغال سفارت پیشین آمریکا در تهران را کم اهمیت جلوه داد و مدعی شد که «اکثریت» مردم ایران خواستار روابط بهتر با آمریکا هستند.

 این در حالی است که در روز سیزدهم آبان امسال حضور پرشور مردمی که در سراسر ایران شعار مرگ بر آمریکا سر دادند، نمایان بود.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: ما معتقدیم که اکثریت مردم ایران یک رابطه بهتر با غرب را ترجیح می‌دهند و خواستار مزایای آن رابطه بهتر با غرب از جمله مزایای اقتصادی بازگشت مجدد به جامعه بین‌المللی هستند.

کارنی افزود: من فکر می‌کنم این چیزی است که انتخابات به ما گفت که تا حدودی به این تحولات و احتمال تحقق این دستاورد منجر شد. ما به تمرکز روی مذاکرات اساسی برای تحقق اهداف سیاسی که به دنبال آن هستیم ادامه خواهیم داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −    =  16