راه اندازی صندوق ارزی ایرانیان خارج ازکشور

رئیس سازمان سرمایه گذاری ایران گفت: در شرایط فعلی این احساس ایجاد شده که گرایش به سرمایه‌گذاری خارجی در ایرانیان خارج از کشور افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر بهروز علیشری امروز در حاشیه همایش بهبود فضای کسب و کار در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط دیپلماتیک ایران و تلاش‌ برای کاهش فشارهای بین‌المللی با بیان اینکه سعی شده تمایل به سرمایه‌گذاری را به واقعیت تبدیل کنیم، افزود: با توجه به تلاش هایی که در این زمینه می‌شود در میان مدت و سال آینده افزایش و ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور ملموس‌تر خواهد شد.
وی تصریح کرد: آمارهای مربوط به سرمایه گذاری خارجی در پایان سال نهایی می‌شود ولی در حال حاضر آمار مصوب سرمایه‌گذاری‌های خارجی 1.5 میلیارد دلار است و طی هفته‌های آینده سرمایه‌گذاری مصوب به 2 میلیارد دلار خواهد رسید.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تمایل به حضور در اقتصاد ایران یعنی رشد سرمایه‌گذاری خارجی، اظهارداشت: حدود 50 تا 60 درصد این رقم حدود 600 الی 700 میلیلون دلار است که تاکنون محقق شده است که بیشترین تقاضا برای سرمایه‌گذاری خارجی در پتروشیمی‌ها بود.
علیشیری در ادامه در مورد تسهیلات برای ورود سرمایه ایرانیان خارج از کشور گفت: برای ایرانیان خارج از کشور نیز در کارگروه تخصصی بازرگانی و اقتصاد سعی کردیم راه را برای ورود سرمایه ایرانیان خارج از کشور هموار کنیم و در همین راستا نیز با سازمان بورس طی اقدامات و تفاهم‌هایی که شده در نظر داریم صندوق ویژه ارزی ایرانیان خارج از کشور را راه اندازی کنیم. البته بحث راه اندازی این صندوق در دولت گذشته مطرح بود ولی به نتیجه نرسید.
وی در پایان گفت: پیشنهاد شده این صندوق‌ها در مناطق آزاد و ویژه  اقتصادی باشد تا نقل و انتقال پول با محدودیت کمتری انجام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  73  =  83