ضامن بانکی ندارید؟ بیمه اعتباری بخرید

روزنامه هفت صبح: یکی از مشکلات کسانی که برای دریافت وام اقدام می کنند، پیدا کردن افراد معتبر به عنوان ضامن است؛ می توانید با خرید یک بیمه اعتباری از آن به عنوان ضامن استفاده کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در چند سال گذشته وضعیت صنعت بیمه تغییرات زیادی کرده است. همزمان با افزایش تعداد شرکت های بیمه و نیازسنجی های انجام گرفته از بازار، طرح ها و بیمه نامه های مدرن تری طراحی شده است.

گروه های مختلف می توانند برحسب نیاز و حرفه خود از امکانات بیمه ای استفاده کنند. شاید اگر چند سال قبل به کسی می گفتید با خرید یک بیمه نامه می تواند خیال خود را از گشتن به دنبال ضامن برای گرفتن تسهیلات از بانک ها راحت کند، باورش نمی شد.

طرح های مشابه زیادی در حال حاضر اجرا شده و انتخاب درست از میان آنها بستگی به بیمه گذاران و تصورشان از نیاز خوددارد. هر کسی می تواند به راحتی بیمه نامه موردنیازش را پیدا کند به شرطی که برای استفاده از بیمه برنامه داشته باشد.

بیمه های اعتباری یکی از رشته های جدید بیمه ای است که هنوز مردم آنگونه که باید با آنها آشنا نیستند. نام های کلی برای برخی بیمه نامه ها وجود دارد که در زیرمجموعه خود مخاطبان مختلفی دارند.

«بیمه اعتباری» کارکردهای زیادی دارد که بهتر است مشتریان بیمه با آنها آشنایی داشته باشند و در موقع خرید دقیقا همان چیزی را بخرند که به آن نیاز دارند.

بیمه اعتباری چیست؟

بیمه اعتباری عنوان کلی برای بیمه نامه ای است که می تواند برای گروه های مختلف کارایی های مختلف داشته باشد. هر کدام از این گروه های می توانند براساس نیاز خود از این بیمه نامه استفاده کنند. یکی از مشکلات مهم برای اکثر مردم جور کردن ضامن برای دریافت تسهیلات از بانک ها است.

متقاضیان دریافت تسهیلات

یکی از مشکلات کسانی که برای دریافت وام از بانک ها اقدام می کنند، پیدا کردن افراد معتبر برای معرفی به بانک به عنوان ضامن است. اولین گروه مخاطب این بیمه نامه همین گروه هستند. شما می توانید با خرید یک بیمه اعتباری از آن به عنوان ضامن استفاده کنید.

یعنی شما با مراجعه به یک شرکت بیمه، بیمه نامه ای می خرید که هر گاه خواستید وام بگیرید به جای ضامن آن را به بانک بدهید. شرکت های بیمه در این صورت موظف هستند ضمانت شما را برعهده بگیرند و بانک ها هم استقبال خوبی خواهند کرد چرا که در صورت به وجود آمدن مشکل، با یک شرکت بیمه، راحت تر از یک ضامن حقیقی کنار خواهندآمد. بیمه اعتباری یک نام کلی است. اگر شما تنها انتظارتان از آن، ضمانت کردن تسهیلات بانکی است باید هنگام خرید روی آن تکیه کنید. در این صورت دو حالت وجود دارد. یک بیمه نامه اعتباری ساده فقط با پوشش ضمانت بانکی بخرید و حق بیمه کمتری بپردازید یا اینکه حق بیمه را کامل بپردازید، از پوشش های دیگر کم کنید و به میزان قدرت ضمانت اضافه کنید.

شما می توانید یک بیمه نامه مقطوع بخرید که سقف خاصی از تسهیلات را در طول مدت بیمه نامه پوشش دهد یا اینکه یک بیمه نامه شناور بخرید که بتوانید متناسب با میزان تسهیلات قدرت آن را افزایش دهید. این بیمه نامه در حال حاضر در همه شرکت های بیمه با کم و کیف خاص به فروش می رسد. وقتی درگیر پیدا کردن یک ضامن بودید می توانید روی آن حساب کنید.

به یک شرکت بیمه بروید و مشخص کنید که می خواهید برای گرفتن وام از بانک ها از بیمه نامه اعتباری استفاده کنید. حق بیمه براساس میزان تسهیلات دریافتی شما از بانک تعیین می شود. همه بانک ها هم این ضمانت را می پذیرند چون به جای یک فرد حقیقی یا حقوقی با یک شرکت بیمه طرف می شوند.

تجار، بازرگانان و کارفرمایان

گروه دیگر مخاطب بیمه های اعتباری، تاجران و کارفرمایان هستند. کسانی که علاوه بر ضمانت بانکی از بیمه نامه شان انتظار دارند اعتبارشان را نزد طرف های معامله و حتی خریداران و فروشندگان خارجی هم ضمانت کنند. این گروه برای خرید بیمه نامه ای که همه نیازهایشان را پوشش دهد اول باید برآوردی از میزان تجارت و معامله های خود داشته باشند.

اگر مراودات خارجی دارند، هنگام خرید بیمه نامه باید حواسشان باشد که در قرارداد قید شود علاوه بر تامین اعتبار داخلی، در عرصه بین الملل هم می توانند از این بیمه نامه استفاده کنند. در مورد تسهیلات بانکی هم باید میزان آن در بیمه نامه قید شود یا اینکه شناور باشد تا براساس میزان تسهیلات اخذ شده حق بیمه مازاد حق بیمه در پایان دوره محاسبه شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =