پیش بینی و تحلیل بازار ارز،سکه و طلا

گویا شورای پول و اعتبار تمایلی به تغییر نرخ سود سپرده‌های بانکی ندارد و این در شرایطی است که برخی بانک‌ها به صورت غیر‌رسمی این نرخ را کمی بیش از نرخ مصوب اعمال می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در حال حاضر با تغییر نکردن این نرخ، از این منظر امیدی به تغییر در شرایط رکودی بازار ارز و سکه وجود نخواهد داشت.
اما اطلاعات دریافتی نشان از آن دارد که بانک مرکزی در ادامه گزارش هفته قبل خود سناریو‌هایی را برای بازنگری سیاست‌ها و متغیرهای پولی به اعضای شورا پیشنهاد خواهد کرد. در صورت تصویب هر کدام از سناریوها، سیاست‌های پولی در جهت مصوب دنبال خواهد شد.
  از سوی دیگر بهای جهانی طلا که مدت نسبتا طولانی است بازیگر اصلی بازار است و به بازارهای داخلی سکه و طلا جهت می‌دهد، روز گذشته باز هم کاهش یافت.
صحبت‌هایی که روز سه‌شنبه پیرامون نشست پنج‌شنبه و جمعه این هفته در ژنو از داخل و خارج از کشور به گوش می‌رسید، تا حدودی امیدوارکننده بود. هرچند ریزش‌های دیروز بازارهای طلا و سکه ربطی به این سیگنال‌ها نداشت، اما پایان هفته خوبی را پیش‌بینی می‌کرد.
در بازار جهانی برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال کاهش شدید قیمت طلا به کمتر از 1300 دلار در هر اونس همزمان با انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بیکاری در این کشور وجود دارد.
گزارش جدید وزارت کار آمریکا قرار است روز جمعه منتشر شود و احتمال دارد که قیمت طلا بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شود.
قیمت طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا بوده است.
تحولات اقتصادی جهان نشان می دهد که قیمت طلا تا پایان امسال زیر فشار زیادی خواهد بود.
قیمت طلا طی ماه های اخیر بین 1200 تا 1400 دلار در نوسان بوده است و به نظر می رسد این محدوده قیمتی در کوتاه مدت نیز حفظ خواهد شد.
اگر فدرال رزرو آمریکا بخشی از محرک پولی خود را متوقف کند قیمت طلا با کاهش بیشتری نیز روبرو خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  81