افزایش ۱۰ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی/ نفت به مرز ۱۰۶ دلار رسید

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با افزایش 10 دلاری به 1317 دلار رسید و هر بشکه نفت با 62 سنت افزایش قیمت در برابر 105 دلار و 95 سنت معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، به دلیل نگرانی از کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت امروز افزایش یافت و به 106 دلار در هر بشکه نزدیک شد.
عامل دیگر افزایش دهنده قیمت نفت نگرانی از طولانی شدن اختلال در عرضه نفت لیبی در آستانه فرارسیدن فصل زمستان بوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت پس از کاهش 90 سنتی و رسیدن به پایین ترین قیمت 4 ماه اخیر در جلسه قبل، امروز با 62 سنت افزایش به 105 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش یک دلار و 25 سنتی و رسیدن به پایین ترین قیمت  5ماه گذشته در جلسه گذشته، 41 سنت افزایش یافت و به 93 دلار و 78 سنت رسید.
کن هاسه گاوا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ما دیروز شاهد کاهش های قابل توجهی در قیمت نفت بودیم. این موضوع و کاهش ذخایر بنزین و فراورده های نفتی آمریکا مردم را تشویق کرد که بیایند و مجددا خرید کنند.»
وی افزود: «به طور کلی، تا زمانی که آمارهای اقتصادی مهم آمریکا در اواخر این هفته منتشر شود، قیمت نفت نوسانات محدودی را شاهد خواهد بود.»
همزمان در بازار طلا، با ادامه تردیدها در مورد زمان تعدیل سیاست پولی فدرال رزرو، فلز زرد در تلاش برای پاره کردن طولانی ترین نوار کاهش قیمت در طی حدود 6 ماه گذشته بود.
قیمت طلا از 28 اکتبر تاکنون حدود 3 درصد کاهش یافته است و طولانی ترین دوره کاهش قیمت از اواسط ماه می تاکنون را به ثبت رسانده است. تحلیلگران معتقدند، قیمت طلا ممکن است تا قبل از انتشار آمار فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه به زیر 1300 دلار برسد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش 10 دلاری نسبت به روز گذشته مواجه شدو به 1317 دلار در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  +    =  91