سقوط ۲۴ دلاری قیمت طلای جهانی/ نفت ۱۰۵ دلار شد

به دنبال انتشار اطلاعات غیرمنتظره از وضعیت اشتغال آمریکا قیمت جهانی طلا با افت 24 دلاری به 1284 دلار در هر اونس رسید و هر بشکه نفت با 1.66 دلار افزایش قیمت در برابر 105.12 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ازتسنیم انتشار اطلاعات غیرمنتظره از وضعیت اشتغال آمریکا منجر به افت شدید ارزش طلا در آخرین روز معاملات هفته گذشته بازارهای جهانی شد.

قیمت هر اونس طلا در روز جمعه 24 دلار کاهش یافت و به 1284 دلار در پایان معاملات این روز رسید. سقوط 24 دلاری طلا در این روز بیشترین افت روزانه قیمت طلا طی 20 روز گذشته محسوب می شود. 

وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد در ماه اکتبر 204 هزار فرصت شغلی جدید در این کشور ایجاد شده است که بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده است. افزایش قابل ملاحظه فرصت های شغلی در اقتصاد آمریکا احتمال کاهش سطح سیاست محرک اقتصادی از سوی فدرال رزرو را بالا برده است. نگرانی های از کاهش اجرای این سیاست باعث افت 20 درصدی قیمت طلا از ابتدای سال 2013 شده است.

انتشار آمار امیدوارکننده از اقتصاد آمریکا همچنین باعث افزایش ارزش دلار شد و این مسئله نیز در افت قیمت طلا تاثیر داشته است. ارزش دلار در برابر یورو در روز جمعه 0.52 سنت افزایش یافت و هر یورو در این روز در برابر 1.3367 دلار معامله شد. 

با وجود افت قیمت طلا،‌ قیمت جهانی نفت روندی افزایشی را طی کرد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این روز با 1.66 دلار افزایش قیمت در برابر 105.12 دلار معامله شد. 

قیمت نفت در این روز در حالی افزایش یافت که حصول پیشرفت هایی در مذاکرات هسته ای باعث کاهش 2 دلاری قیمت این محصول شده بود. ناآرامی های لیبی و کاهش شدید صادرات نفت این کشور نیز به عنوان مانعی در برابر افت شدید قیمت نفت طی روزهای اخیر عمل کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  2