اعطای وام ۱۵ میلیون تومانی جهت ایجاد مشاغل خرد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد 70 هزار فرصت شغلی شامل مشاغل خانگی و خرد از ابتدای سال تا کنون توسط این کمیته خبر داد و گفت: به افراد متقاضی ایجاد مشاغل خانگی پنج میلیون تومان و به افراد متقاضی ایجاد مشاغل خرد 15 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا محمد امید در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه در ابتدای سال قرار بود 500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها برای مشاغل خانگی و خرد ایجاد شود، اظهار کرد: به دلیل اختصاص نیافتن منابع مالی تنها 220 هزار فرصت شغلی در این رابطه در سال جاری ایجاد می‌شود.
 
وی ادامه داد: منابعی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته برای حدود 120 هزار فرصت شغلی کافی است و منابعی نیز که در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گرفته برای ایجاد حدود 100 هزار فرصت شغلی مناسب است.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه کمیته امداد تا کنون برای حدود 70 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، اظهار کرد: تاکنون موفق به وصول 800 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت‌های شغلی شده‌ایم و باید برای ایجاد 120 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده مجموعا 1500 میلیارد تومان اعتبار وصول کنیم.
 
وی افزود: طبق آخرین گزارشات دبیرخانه ساماندهی مشاغل روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر، سایر دستگاه‌ها تنها موفق به اشتغالزایی برای 25 تا 30 هزار نفر شده‌اند که حدود 20 درصد آن چیزی است که باید به وقوع بپیوندد.
 
به گفته امید، کمیته امداد در سال 91 و در سطح کشور 250 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که مجموعا با پرداخت 1600 میلیارد تومان وام همراه بود.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی، سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و غیره باید 500 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده را وصول کنند، در مورد اختلاف 1000 میلیارد تومانی منابع مالی کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها اظهار کرد: علت این اختلاف مربوط به وام‌های پرداختی است، چرا که سایر دستگاه‌ها وام‌های مرتبط با مشاغل خانگی که میزان آن پنج میلیون تومان است را پرداخت می‌کنند اما کمیته امداد بسیاری از وام‌های پرداختی‌اش 15 میلیون تومانی است.
 
وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی اشتغال دولت قبلی، مدیریت اشتغال خرد کشور در روستاها و شهرهای کوچک بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5