رشد بازار خدمات امنیتی مبتنی بر ابر/سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ سال خدمات رمزگذاری،امنیت اطلاعات و مدیریت رویدادها

گارتنر گزارش می دهد:

بازار خدمات امنیتی مبتنی بر ابر رمز گذاری و رمز سازی، ارزیابی ضعف ها، SIEM و برنامه های محافظت از صفحه وب سایت رشد فراوانی داشته است./تعداد روزافزونی از سازمانها خدمات مبتنی برابر IAM را جایگزین ابرازهای قدیمی می کنند. / حفظ حریم خصوصی همچنان عاملی مهم در بکارگیری تمام اشکال خدمات مبتنی بر ابر است./گارتنر پیش بینی می کند میزان مقبولیت و اتکا به خدمات مبتنی بر ابر افزایش یابد. زیرا سازمانهای مختلف تجربیات بیشتری ازSaaS به دست آورده اند واز سوی دیگر تعداد مشتریان هوشمند بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بر اساس آخرین گزارش گارتنر بازار خدمات امنیتی مبتنی بر ابر رمز گذاری ورمز سازی، ارزیابی ضعف ها، SIEM و برنامه های محافظت از صفحه وب سایت رشد فراوانی داشته است.

طبق این گزارش ارزش بازار خدمات امنیتی مبتنی بر ابر در 2013 ،  2.1 میلیارد دلار(32/1 میلیارد پوند) خواهد شد وتا 2015 میلادی به 3.1 میلیارد دلار خواهد رسید. 3 خدمت ابری که دارای بیشترین محبوبیت هستند همچنان عامل اصلی رشد این بازار محسوب می شود که عبارتند از امنیت ایمیل، خدمات امنیتی وب سایت و مدیریت دسترسی و شناسایی هویت(IAM). در 2013 و 2014 میلادی بیشترین رشد در بخش رمزگذاری و رمزسازی مبتنی بر ابر، امنیت اطلاعات و مدیریت رویدادها(SIEM) خواهد بود.

رشد خدمات امنیتی

به نظر می رسد تعداد روزافزونی از سازمانها خدمات مبتنی برابر IAM را جایگزین ابرازهای قدیمی می کنند. کسب و کارهای بزرگتر اغلب اوقات از IAM به عنوان ترکیبی از ابر ساختار وب سایتی و قدیمی استفاده می کنند. در گزارش آمده است حوزه هایی مانند SIEM و IAM بیشترین پتانسیل رشد را دارند هرچند رشد  SIEM از مبنای کوچکتری آغاز می شود.  

کلی کاواناگ تحلیلگر اصول تحقیقاتی در گارتنر می گوید: مزایای خدمات امنیتی ابر ( به خصوص رمزگذاری) سبب شده این خدمات بسیار محبوب باشند. درهر حال نگرانیهای مربوط به امنیت و اعتماد و واریانسهای های منطقه ای بدان معنا هستند که تهیه کنندگان قبل از آن آنکه تصمیم بگیرند روی چه حوزه ای تمرکز کنند، باید فرصتهای بازار را ارزیابی کنند.

درحال گزارش هشدار می دهد اگر چه رشد بخش امنیتی مبتنی برابر همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند اما فرصتهای درآمدزایی مختلفی وجود خواهد داشت. گارتنر پیش بینی می کند میزان مقبولیت و اتکا به خدمات مبتنی بر ابر افزایش یابد. زیرا سازمانهای مختلف تجربیات بیشتری ازSaaS به دست آورده اند واز سوی دیگر تعداد مشتریان هوشمند بیشتر شده است.

کاواناگ می گوید: مزایای به کارگیری خدمات امنیتی مبتنی برابر واضح هستند. به استثنای حوزه وسیع IAM، کنترلهای خاص مانند رمزگذاری به بخشی حیاتی برای به کارگیری ابر حسابرسی محسوب می شود. این روشها به سودآوری بیشتر در این نوع خاص از خدمات امنیتی منجرشده است. عواملی مانند بلوغ جوامع تجاری مرتبط، قوانین محلی و وجوه فرهنگی، همگی در استقرار نرخ بکارگیری سیستمهای امنیتی مبتنی بر ابر سهم دارند. روجرو کانتو مدیر تحقیقات گارتنر در بیانیه ای می نویسد: بازار خدمات امنیتی مبتنی برابر همچنان مترقی است و به تهیه کنندگان فرصتهای متعددی برای گسترش کسب و کارشان ارائه می کند.

 رمزگذاری حوزه جدیدی است که رشد چشمگیری خواهد داشت اما فعالیت در این زمینه همچنان پیچیده است. بیشترین سود در محصولات رمزسازی است که شرکتهای کارگزار امنیت مبتنی بر ابر ارائه می کنند . بکارگیری این محصولات بسیار ساده است.

مشکلات مربوط به حریم خصوصی

در گزارش گارتنر آمده است که حفظ حریم خصوصی همچنان عاملی مهم در به کارگیری تمام اشکال خدمات مبتنی بر ابر است. در مناطق و کشورهایی که ملزومات قانونی سختی دارند ( مانند اروپا و قانون حمایت از اطلاعات آن) نگرانی دراین باره بیشتر است. کانتو می نویسد: هرچند پیش بینی می شود تمایل سازمانها به رمزگذاری بیشترشود، اما عدم علاقه تهیه کنندگان به رمزگذاری مبتنی بر ابر به معنای آن است که این فعالیت پیچیده است و سازمانها برای باید آن را با استفاده از روشی پیچیده و شخصی سازی شده به کارگیرند. محبوبیت محصولات رمزگذاری مربوط به کارگزاران خدمات ابر بیش از بقیه بخشهاست زیرا به کارگیری محصولات آنها ساده است.

با تمام این اوضاع و احوال گارتنر پیش بینی می کند تهیه کنندگان خدمات میزبانی ابر و IaaS به قابلیتهای رمزگذاری مبتنی برابر بیشتر تمایل نشان دهند.

منبع:

http://www.techweekeurope.co.uk

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  14