افزایش ۴۹ درصدی تولید تریاک در افغانستان

براساس جدیدترین گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل (UNODC) و مقامات افغانستان، کشت خشخاش در افغانستان به 209 هزار هکتار رسیده که نسبت به سال 2012 میلادی افزایش 36 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی تولید تریاک نیز در این کشور نسبت به سال 2012 میلادی 49 درصد افزایش یافته و به 5.5 هزار تن رسیده است.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل و مقامات افغانستان اخطار داده‌اند که این روند می‌تواند به بهداشت، امنیت و توسعه نه تنها درافغانستان بلکه در سطح بین‌المللی تاثیرات منفی داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید که دو ولایت «بلخ» و «فاریاب» در شمال افغانستان که در سال‌های گذشته به عنوان ولایت‌های خالی از کشت خشخاش معرفی شده بود نیز با رفتن 58 هکتار زیر کشت خشخاش از این فهرست حذف شدند.

در این گزارش همچنین تاکید شد تعداد ولایت‌های عاری از کشت خشخاش به 15 ولایت رسیده در حالی که در سال گذشته تعداد آنها 17 ولایت بوده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید: دولت افغانستان اقدامات لازم را نیز در زمینه جلوگیری از تولید و قاچاق مواد مخدر انجام داده و تاکنون توانسته 10 درصد از تولیدکنندگان داخلی را بازداشت کند.

 89 درصد از کل زمین‌های زیر کشت خشخاش رفته، در 9 ولایت جنوبی و غربی این کشور قرار دارد که از این ولایت‌ها به عنوان ولایت‌های ناامن یاد می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  16