افزایش ۲۰ دلاری قیمت هر اونس طلا در مقایسه با روز گذشته

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: امروز با توجه به کاهش ارزش سهام اروپا، قیمت طلا در مقایسه با روز گذشته افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: روز گذشته قیمت جهانی طلا 20 دلار کاهش یافت ولی مجددا امروز 20 دلار افزایش یافت.

وی با بیان اینک نوسانات طلا بستگی به اوضاع اقتصادی دنیا دارد، اظهار کرد: به دلیل اتفاقاتی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌افتد از جمله بالا رفتن ارزش ین و یا افزایش ارزش دلار در مقایسه با ارزهای دیگر نوساناتی را در قیمت طلا شاهد هستیم.

کشتی‌ آرای با بیان اینکه تحولات اقتصادی در آسیا، اروپا و آمریکا باعث نوسان قیمت طلا در چند روز گذشته شده است، گفت: البته این نوسانات فعلا تاخیری برای قیمت طلا در کشور ما ندارد چون به دلیل ایام خاصی که در آن قرار داریم و تعطیلات تاسوعا و عاشورا، معاملات به صفر رسیده است که البته تاثیرات این نوسانات را باید در روز شنبه مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه معمولا عصر چهارشنبه به دلیل اعلام بعضی از شاخص‌های اقتصادی و فعال شدن بازار آمریکا و منتشر شدن برخی گزارشات مالی تغییراتی را در قیمت شاهد هستیم، اظهار کرد: این موضوع می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت ارز و طلا در داخل کشور ما داشته باشد که از روز شنبه مشخص می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  8  =