هشدار وزیر نیرو درباره کم‌آبی در سال‌های آینده

وزیر نیرو افزود: براساس قانون برنامه پنجم امسال 11 هزار و 200 میلیارد تومان باید اوراق مشارکت برای تامین منابع مورد نیاز طرح‌ها فروخته می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از فارس وزیر نیرو از برگزاری جلسه با رئیس رسانه ملی برای کمک به فرهنگ سازی در مدیریت مصرف آب خبر داد و گفت: در صورتی که صرفه جویی از این طریق انجام نشود، قطعا در سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

حمید چیت‌چیان  با اشاره به وضعیت وزارت نیرو برای تامین منابع مورد نیاز در طرح های زیر ساختی و عمرانی اظهار داشت: براساس قانون بودجه بخشی از منابع مورد نیاز طرح‌ها باید از طریق فروش اوراق مشارکت براساس قانون تامین شودد که تاکنون بخش عمده آن محقق نشده است.

وزیر نیرو افزود: براساس قانون برنامه پنجم امسال 11 هزار و 200 میلیارد تومان باید اوراق مشارکت برای تامین منابع مورد نیاز طرح‌ها فروخته می‌شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این موضوع نیاز به تصمیم گیری در شوراهای مختلف دولت است، گفت: بخشی از این موضوع انجام و اوراق مشارکت فروخته شده است و امیدواریم تا پایان سال نیز مابقی آن اجرایی شود.

چیت‌چیان در پاسخ به این سوال که تا پایان سال امکان فروش 11 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون هزار میلیارد تومان از این اوراق منتشر شده است و باید تا پایان سال که فرصت زیادی نیز باقی نمانده از شوراهای مختلف در دولت این کار عملیاتی شود.

وزیر نیرو با اشاره به کمبود آب در کشور بیان داشت: با پروژه‌های سد سازی که وجود دارد آب‌های قابل استحصال هدایت شده و دیگر منبع آب جدیدی وجود نخواهد داشت، مگر اینکه در روش مصرف آب تجدید نظر شود و این کار نیز به فرهنگ سازی و کار رسانه‌ای دارد.

وی از برگزاری جلسه با رئیس رسانه ملی برای کمک به فرهنگ سازی در مدیریت و چگونگی مصرف آب خبر داد و گفت: در صورتی که صرفه جویی از این طریق انجام نشود قطعا در سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و در این راستا کمیته مشترک تشکیل شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  63  =  68