فروش دلارهای سیاه در پایتخت

اعضای باند فروش دلارهای سیاه که همگی اتباع کشورهای آفریقایی بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر چندی قبل تعدادی از مالباختگان با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران و تشکیل پرونده ای با موضوع "جعل و کلاهبرداری" از طریق فروش دلارهای مجعول موسوم به دلارهای سیاه مدعی شدند از سوی چند تبعه کشورهای آفریقایی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جعل و کلاهبرداری" و به دستور شعبه شانزدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

مالباختگان پس از حضور در اداره سیزدهم و در اظهارات خود عنوان کردندچندین سیاهپوست تبعه کشورهای آفریقایی با طرح فروش دلارهای واقعی مدعی شدند که دلارهای زیادی را وارد کشور کرده اند که در صورت آغشته کردن کاغذ دلارها به یک محلول خاص که این محلول تنها در اختیار آنها قرار دارد، مجددا این پولها به دلار واقعی تبدیل خواهد شد و به این شیوه و به بهانه فروش دلارها به قیمتی بسیار ارزان تر از قیمت بازار ما را فریب داده و پس از دریافت مبالغی هنگفت متواری شدند.

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده از سوی اعضای گروه کلاهبرداران آفریقایی که بیشتر مالباختگان را در زمان مراجعه به صرافی ها مورد شناسایی قرار می دادند ، محلهای تردد این افراد در محدوده خیابان فردوسی شناسایی ، آموزش های لازم به صرافی های ارائه تا در صورت مشاهده اتباع کشورهای آفریقایی متقاضی فروش دلار، بلافاصله موضوع به اداره سیزدهم  اطلاع داده شود .

سرانجام بیستم آبان در تماس یکی از مدیران صرافی های محدوده میدان فردوسی ، کارآگاهان اداره سیزدهم اطلاع پیدا کردند که تعدادی از اتباع کشورهای آفریقایی قصد فروش ارز خارجی بویژه دلار به تعدادی از شهروندان را دارند که بلافاصله کارآگاهان اداره سیزدهم با حضور درمحل اقدام به دستگیری چهار تبعه آفریقایی کردند.

با شناسایی مخفیگاه این افراد در محدوده میدان فردوسی، کارآگاهان اداره سیزدهم آگاهی در بازرسی از این محل موفق به کشف دلارهای موسوم به دلارهای سیاه و همچنین محلول ویژه پارک کردن لایه سیاه قرار گرفته بر روی کاغذ دلارها شدند.

سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با بررسیهای انجام شده و جمع آوری شکایت مشابه ، تعداد دیگری از مالباختگان در سایر مراجع قضایی به ویژه در دادسرهای جرایم بین الملل، دادسرای فرودگاه، دادسرای کرج شناسایی و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

ویادامه داد: از مالباختگانی که به این شیوه و شگرد و توسط تعدادی از اتباع کشورهای آفریقایی مورد کلاهبرداری و فروش دلارهای مجعول موسوم به دلارهای سیاه قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  36