تاکید هاشمی رفسنجانی بر ضرورت اجرای طرح تأمین اجتماعی جامع در کشور

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های درمان و دارو در کشور به‌ویژه بخش دندانپزشکی، اجرای طرح تأمین اجتماعی جامع باید از جمله اولویت‌های برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مهر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار اعضای انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با قدردانی از نقش جامعه دندانپزشکی کشور در تأمین بهداشت دهان و دندان مردم، اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های درمان و دارو در کشور به‌ویژه بخش دندانپزشکی، اجرای طرح تأمین اجتماعی جامع باید از جمله اولویت‌های برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به انجام مطالعات طرح تأمین اجتماعی جامع در اواخر دولت سازندگی و ارائه آن به مجلس در 60 صفحه، ادامه داد: به‌رغم مطالعات انجام شده، متأسفانه این طرح به دلیل بررسی منابع مالی از مجلس پس گرفته شد و هنوز هم اجرایی نشده است.
 
وی افزود: اگر همه مردم در قالب طرح تأمین اجتماعی جامع، بیمه شوند، در بخش درمان، تعرفه‌ها یکسان و رابطه بین بیمار با پزشک و پزشک و دولت تنظیم می‌شود که تحقق این مهم، راهی اساسی و کارگشا برای اطمینان‌خاطر مردم از آینده خود به‌ویژه تأمین هزینه‌های بهداشت و درمان و جلوگیری از اتلاف هزینه‌های زائد خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر ایجاد مرکز جامع دندانپزشکی کشور با مشارکت همه دست‌اندرکاران این بخش برای تجمیع سرمایه‌ها و کاهش هزینه‌های درمان، اظهار داشت: با توجه به اولویت پیشگیری بر درمان به‌ویژه در دندانپزشکی، توجه و عنایت خاص وزارت بهداشت درمان به این بخش ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

در ابتدای این دیدار دکتر شهنی‌زاده، رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و تنی چند از حاضران به طور جداگانه با ارائه گزارشی از اهداف و برنامه‌های این انجمن، مسائل و ‌مشکلات این بخش در تأمین تجهیزات، دارو، مواد دندانپزشکی و… را ارائه کردند.

در این دیدار همچنین از  هاشمی رفسنجانی برای افتتاح کنگره بین‌المللی دندانپزشکی که در دی ماه امسال برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آمد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  4  =