جزئیات بیشتر درباره یکپارچه سازی پرداخت های اینترنتی از آذر ماه توسط شاپرک

شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک) پاسخ داد:

یکپارچه سازی تراکنش های اینترنتی توسط شاپرک مرحله ای است که نیاز به تلاش مضاعف شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و همچنین سایت ها و پذیرندگان اینترنتی خواهد داشت و امکان دارد پس از قطع پذیرش تراکنش ها توسط بانک ها در آذر ماه نیز تا مدتی ادامه پیدا کند./اخذ نماد اطمینان مثالی از مواردی است که برای آن فرصتی برای شرکت های PSP و پذیرندگان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در پی انتشار گزارش ، پرداخت اینترنتی از طریق بانک ها متوقف می شود (مورخ 26/8/92) در روزنامه "دنیای اقتصاد"  خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در خصوص چگونگی عملیاتی شدن طرح یکپارچه سازی پرداخت های اینترنتی توسط شاپرک با مسئولان این شرکت به گفتگو پرداخت.ماحصل این گفتگو از پی می آید:

در این راستا  اشاره به نکات ذیل جهت تشریح دقیق تر وضعیت موجود و پیش رو اجرای طرح مذکور و توقف پرداخت های اینترنتی از طریق بانکها ضروری به نظر می رسد:

پرداخت اینترنتی از ابتدا در شاپرک امکانپذیر بوده است

از ابتدای راه اندازی شاپرک امکان پرداخت های اینترنتی در آن وجود داشته با این حال بانک ها نیز کماکان امکان ارائه این خدمات را به مشتریان خود داشته اند. -خدمتی که در حوزه پرداخت و نه بانکداری می باشد- و هم اکنون نیز بیش از نیمی از تراکنش های این حوزه از شاپرک عبور می نماید. حسب برنامه ریزی های بعمل آمده طی آذر ماه سال جاری کلیه این تراکنش ها به شاپرک منتقل شده و به صورت یکپارچه در خواهد آمد. پس از آن پذیرش تراکنش های مذکور در شتاب و از طریق بانک ها متوقف خواهد شد.

یکپارچه سازی در مسیر استقلال صنعت پرداخت

بدیهی است این پایان پروژه نبوده و همانند انتقال پایانه های فروش در سال گذشته، در گام بعدی توجه بیشتر به ارتقاء کیفیت و استاندارد سازی خدمات خواهد شد. این مرحله ای است که نیاز به تلاش مضاعف شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و همچنین سایت ها و پذیرندگان اینترنتی خواهد داشت و امکان دارد پس از قطع پذیرش تراکنش ها توسط بانک ها در آذر ماه نیز تا مدتی ادامه پیدا کند. این زمان بسته به چابکی شرکت ها و حجم تغییرات از چند روز تا چند هفته به طول خواهد انجامید. اخذ نماد اطمینان از مرکز توسعه تجارت الکترونیک مثالی از مواردی است که برای آن فرصتی برای شرکت های PSP و پذیرندگان در نظر گرفته شده است.

 بانکداری اینترنتی همانند قبل است

بانکداری الکترونیک که شامل خدمات بانکداری بانکها به دارندگان حساب نزد خود است بدون هیچ مشکلی به قوت خود باقی بوده و آنچه که قبلا در چارچوب پرداخت از طریق درگاه های پرداخت بانک ها منتقل می شده است توقف خواهد یافت. به طور مثال همچنان دارندگان حساب در صورت اخذ رمز عبور جهت استفاده از بانکداری الکترونیک به خدماتی مانند صورتحساب، پایا، ساتنا، پرداخت قبوض از طریق حساب مربوطه و سایر خدمات بانکداری که در سایت بانکداری الکترونیک بانک  قابل ارائه باشد دسترسی دارند. لیکن در صورت مراجعه به یک سایت فروشگاهی جهت خرید تجهیزات بطور مثال دیجیتال و …، بجای انتخاب درگاه بانک ها از طریق درگاه شرکت های PSP دارای مجوز دریافت خدمت خواهد داشت.

خدمت جدید برای دارنگان کارت محدودیتی ایجاد نمی کند

شایان ذکر است که این تغییرات برای دارندگان کارتی که قصد خرید اینترنتی داشته باشند، هیچ محدودیتی ایجاد نخواهد کرد. بدین لحاظ که تمام شرکت های PSP امکان پذیرش کارت تمام بانک های متصل به شتاب را دارند، یعنی دارنده کارت نیازی به اتصال به درگاه بانک خود نداشته و کافی است به درگاه یکی از شرکت های مجاز که توسط سایت فروشگاهی عرضه می شود متصل گردد. ملاحظات امنیتی که باید توسط دارندگان کارت و خریداران اینترنتی مورد توجه قرار گیرد، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  6