کی‌روش: فردا باید جنگجو و هوشیار باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتقام در فوتبال را بی‌معنی خواند و گفت: لغاتی مانند جنگ و دعوا کلماتی نیست که در زبان فوتبال از آن استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم از بیروت، کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری پیش از دیدار لبنان و ایران گفت: پیش از هر چیز به اصحاب رسانه خوشامد می‌گویم و خوشحالم که هم اکنون شما اینجا هستید و من پاسخگوی سوالات شما خواهم بود.

وی با ابراز رضایت از وضعیت تیم‌ ملی افزود: تیم ملی ایران همانند بازی‌های قبلی سعی دارد در این بازی موفق باشد و در این بازی می‌خواهیم صعودمان را قطعی کنیم. می‌دانیم بازی سختی برابر لبنان داریم اما می‌خواهیم با پیروزی برابر این تیم صدرنشین گروهمان شویم و به جام ملت‌ها صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: سعی می‌کنیم در برابر لبنان تعهد کامل خودمان را نشان دهیم و بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. از شرایط لبنان خبر داریم و وضعیت‌ آنها را کاملا می‌دانیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که مقابل لبنان به دنبال انتقام هستید، گفت: خیر، چنین چیزی نیست. باید بگویم لغاتی مانند جنگ و دعوا کلماتی نیست که در زبان فوتبال از آن استفاده کنیم. همه می‌دانیم در بازی مقدماتی جام جهانی چه اتفاقی افتاد و به چه شکل تیم ایران شکست خورد. در آن بازی خودمان مقصر بودیم و شکست خوردیم.

وی افزود: آن موقع در شرایط بسیار سختی قرار داشتیم و بازی قبلی مصدومان زیادی روی دست ما گذاشته و کیفیت زمین هم بسیار پائین بود اما با این حال هیچ کدام از اینها نمی‌تواند برای شکست ما توجیه باشد. ما باید از این چالش‌ها برای خودمان انگیزه درست کنیم و اگر شکست خوردیم کاملا خودمان مقصر بودیم. باید بازی را از لبنان می‌گرفتیم و اگر آنها ما را بردند ما بد کار کردیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی با بیان اینکه در بازی فردا به دنبال انتقام نیست، خاطرنشان کرد: باید اشاره کنم که نگرش ما به هیچ وجه گرفتن انتقام نیست و نمی‌خواهیم از این بازی به عنوان بازی انتقامی یاد کنیم. انتقام در فوتبال وجود ندارد و اصلا چنین نگرشی در ذهن ما نیست.

کی‌روش گفت: در بازی فردا می‌خواهیم کنترل بازی را در دست بگیریم و باید بسیار هوشیار و جنگجو باشیم و بازی را به این شکل کنترل کنیم. باید عملکرد خوبی داشته باشیم تا تاکتیک‌های حریف را از کار بیندازیم و بازی دست ما باشد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از صعود به جام جهانی به بازی لبنان به چشم بازی تدارکاتی نیز نگاه می‌کند یا نه، اظهار داشت: همانطور که می‌دانید از بین 4 تیم صعود کننده آسیایی به جام جهانی 3 تیم ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی به صورت مستقیم به جام ملت‌ها صعود کردند و در بازی‌های مقدماتی شرکت نمی‌کنند اما من متوجه این موضوع نمی‌شوم که به چه دلیل ایران نباید از این فرصت استفاده کند و به نظرم این نگرش غلطی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره به تعداد سهمیه‌های آسیا در جام جهانی و اینکه ایران باید برنامه‌های آماده‌سازی جهت حضور در جام جهانی را همزمان با مسابقات جام ملت‌های آسیا انجام دهد تاکید کرد: شرایط ساده و شفاف است. ما اکنون دیدارهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا را داریم و تمام تمرکز ما بر روی این بازی است. ما نمی‌توانیم همزمان روی دو هدف مشترک تمرکز کنیم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: اکنون با تمام تعهد و تمرکز به بازی با لبنان فکر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را مقابل لبنان داشته باشیم.

وی درباره شرایط تیم ایران برای بازی با لبنان تصریح کرد: شرایط خوب و راحتی داریم. فردا شاید به یکی، دو بازیکن جوان فرصت دهیم تا طراوت تازه‌ای به تیم بدهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود وی اعلام کرده تیم ملی لبنان ضعیف شده است، گفت: من چنین چیزی را درباره لبنان نگفتم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  79