قیمت طلا در بازار جهانی به ۱۲۷۵ دلار رسید

قیمت جهانی طلا در روز سه شنبه 0.1 درصد افزایش یافت و به 1275 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، با توجه به نامشخص بودن زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا برای سرمایه گذاران و در حالی که تقاضای فیزیکی برای طلا همچنان ضعیف است، فلز زرد امروز نتوانست کاهش قیمت قابل توجه جلسه قبل را جبران کند.
پس از اظهارات هفته گذشته جانت یلن، نامزد تصدی پست ریاست فدرال رزرو آمریکا در مورد  تداوم سیاست محرک اقتصادی فعلی، قیمت طلا افزایش یافت. اما روز دوشنبه، دو تن از مقامات ارشد فدرال رزرو در اظهاراتی مخالف نظرات یلن، با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا، مجددا نگرانی از تعدیل قریب الوقوع سیاست فعلی فدرال رزرو را افزایش دادند.
یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «بازارها در حال واکنش نشان دادن به این اظهارات تحریک آمیز هستند، زیرا هیچ اطلاعات مهم دیگری وجود ندارد و میزان تقاضای فیزیکی نیز نتوانسته است قیمت ها را افزایش دهد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 1.2 درصدی در روز دوشنبه، امروز با 0.1 درصد افزایش به 1275 دلار رسید.
قیمت سهام در بازارهای آسیایی با رسیدن به بالاترین میزان در دو هفته اخیر، موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شد.
قیمت نقره نیز برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت و همزمان با خروج  سرمایه برخی سرمایه گذاران چینی از بازار، قیمت این فلز گرانبها روز سه شنبه به پایین ترین رقم در سه ماه اخیر رسید.
تحلیلگران نمودار عملکرد بازار طلا پیش بینی کردند که  قیمت ها بیش از این نیز کاهش یابد.
تقاضای فیزیکی برای طلا که در زمان پایین آمدن قیمت ها، موجب جبران بخشی از افت قیمت می شود، حتی پس از افت قیمت روز دوشنبه نیز نتوانست قیمت طلا را افزایش دهد.
تجار معتقدند، برای اینکه بازار شاهد جهش در تقاضا باشد، قیمت ها باید تا زیر 1200 دلار پایین بیاید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

11  +    =  15