وبسایت های بانک مرکزی و پلیس استرالیا هک شد

هک شدن وبسایت های پلیس و بانک مرکزی استرالیا در شرایطی است که تنش در روابط دو کشور به علت فعالیت های جاسوسی استرالیا از مقام های ارشد اندونزی به شدت متشنج شده است.بر اساس این گزارش خبرگزاری فرانسه این حمله را اقدامی غیر مسئولانه ارزیابی کرده و خواستار مجازات عاملان اصلی آن شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ هک شدن وبسایت های پلیس و بانک مرکزی استرالیا در شرایطی است که تنش در روابط دو کشور به علت فعالیت های جاسوسی استرالیا از مقام های ارشد اندونزی به شدت متشنج شده است.بر اساس این گزارش خبرگزاری فرانسه این حمله را اقدامی غیر مسئولانه ارزیابی کرده و خواستار مجازات عاملان اصلی آن شده است.

پلیس استرالیا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، وبسایت آن چهارشنبه زمانی که کارکنان پلیس کار خود را ترک کرده اند مشغول به فعالیت بوده ولی صبح امروز پنج شنبه این وبسایت از کار افتاده است.این اتفاق در شرایطی رخ داده که دو هفته پیش نیز هکرهای ناشناس اندونزیایی مسئولیت حمله به بیش از 170 وبسایت استرالیایی را در اعتراض به اقدامات جاسوسی این کشور بر عهده گرفته بودند.

افشای اسناد و اطلاعات مربوط به جاسوسی نهادهای اطلاعاتی استرالیا از رئیس جمهور و سایر مقام های ارشد اندونزی توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا موجب تشدید تنش در روابط استرالیا و اندونزی شده است.پلیس استرالیا هنوز گروه یا افراد خاصی را عامل اصلی این حمله اعلام نکرده ولی در حال همکاری با مرکز امنیت سایبری این کشور برای شناسایی هکرهای اصلی است.

بانک مرکزی استرالیا نیز حمله سایبری به سیستم های رایانه ای خود را تایید کرده است. اسناد فاش شده از سوی اسنودن همچنین نشان می دهد که سفارتخانه های استرالیا در کشورهای آسیایی برای اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا مورد استفاده قرار می گرفته است.اندونزی نزدیکترین همسایه استرالیا در آسیا و متحد استراتژیک و راهبردی این کشور به شمار می رود.

احتمال داده شده است این حملات سایبری توسط هکرهای اندونزیایی درپی تنش های اخیر در روابط جاکارتا – کانبرا برنامه ریزی شده باشد.

یک گروه ناشناس ازهکرهای اندونزی 12 آبان ماه نیز اعلام کرد در پاسخ به جاسوسی دولت استرالیا از این کشور، بیش از 170 وبسایت استرالیایی را هک کرده اند. این گروه در توییتر تصریح کرد ˈصدها وبسایت استرالیایی مورد حمله هکرهای اندونزی قرار گرفته است. تعدادی زیادی از شرکت های کوچک تجاری استرالیایی که در فضای مجازی با دامنه ˈای یوˈ مشغول فعالیت بوده اند مورد این حمله هکری قرار گرفته اند.

بدنبال این موضع هکرهای اندونزیایی، احتمال داده می شود هک تارنمای های بانک مرکزی و پلیس فدرال استرالیا در پی تنش های چند روز گذشته بین جارکارتا و کانبرا توسط این هکرهای اندونزیایی صورت گرفته باشد.

ˈˈسوسیلو بامبانگ یودهویونوˈ رییس جمهوری اندونزی شب گذشته در نامه ای رسمی از ˈ تونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا خواست در قبال جاسوسی کشورش از اندونزی موضع رسمی اتخاذ کند.

اندونزی براساس مستنداتی مدعی است که آژانس اطلاعات الکترونیک استرالیا در آگوست 2009 به مدت 15 روز تلفن های رییس جمهوری اندونزی، همسر وی و وزرای دولت این کشور را شنود کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −  18  =