عرضه زعفران در بورس کالا به زودی

مدیر مطالعات اقتصادی، برنامه‎ریزی و آموزش بورس کالای ایران از عرضه نقدی زعفران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، علی پناهی با اعلام این خبر گفت: با تعامل‌هایی که با برخی عرضه‌کنندگان این محصول در خراسان صورت گرفته است، در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه زعفران در بورس کالا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران با سهم بیش از 90 درصدی، بزرگترین تولیدکننده زعفران محسوب می شود، گفت: بر این اساس، کشور ما می تواند نقش مهمی در قیمت‏‌گذاری این محصول ایفا کند.

مدیر مطالعات اقتصادی، برنامه‎ریزی و آموزش بورس کالای ایران افزود: عرضه این محصول در بورس که یک بازار متشکل، قانونمند و سازمان یافته است، سبب افزایش اطمینان طرف‎های تجاری خارج از کشور شده و فرآیند فروش و بازاریابی آن را تسهیل خواهد کرد.

پناهی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای بورس، ارتقاء کیفی و استاندارد سازی محصولات است، تاکید کرد: از این جهت نیز منافع زیادی را نصیب فعالان بازار این محصول خواهد کرد و خریداران خارجی نیز نیاز ندارند به شکل حضوری آن هم با شک و تردید در ایران خرید کنند، بلکه با توجه به وجود پشتوانه‌ای به نام بورس، این اطمینان را دارند که می توانند در هر نقطه از جهان، زعفران شناسنامه‌دار و استاندارد شده ایرانی را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه با عرضه زعفران در تالار صادراتی بورس کالا، ایران می تواند به یکی از مراجع اصلی قیمت زعفران در بازارهای جهانی تبدیل شود، تشریح کرد: با توجه به اینکه بورس‌های کالایی در جهان به عنوان مراجع قیمتی کالاها در سطح بین المللی به شمار می روند، قطعا با تداوم و افزایش حجم عرضه زعفران در بورس کالا در تالارهای داخلی و صادراتی، قیمت کشف شده زعفران در بورس کالای ایران می تواند به یک مرجع قیمتی بین المللی تبدیل شود.

پناهی افزود: از سوی دیگر زمینه برند سازی زعفران ایرانی در عرصه بین المللی نیز ایجاد می شود.

مدیر مطالعات اقتصادی، برنامه‎ریزی و آموزش بورس کالای ایران در ادامه گفت: با تعامل کارگزاران بورس کالا با فعالان بازار سنتی، باید تلاش شود تا فرهنگ بازار جدید بورس برای این گروه از معامله گران معرفی شود تا آنان نیز تمایل پیدا کنند از مزایای این بازار بهره‎ گیرند. با توجه به پیشِ رو بودن زمان برداشت زعفران، باید مقدمات لازم جهت عرضه و مهم‎تر ازآن بازاریابی این محصول صورت گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −  59  =