تاثیر لغو تحریم ها بر بازار کامپیوتر و موبایل

پرزیدنت روحانی پس از توافق هسته ای غرب با ایران به فعالان اقتصادی گفت: به همه فعالان اقتصادی می‌گویم از امروز نوبت شما است. ما مسیر را آماده و هموار کردیم، از امروز باید تلاش و کوشش شما آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،خرداد ماه امسال قبل از رسمی شدن لغو تحریم ها نوشتیم {لینک}که بازرگانان ایرانی که در کار کامپیوتر و موبایل هستند منتظر چنین روزهایی باشند تا بتوانند جنس ارزان وارد مملکت کنند.

اکنون که فرصت بیزینس طلایی پیش آمده و همه چراغ ها سبز شده، بهتر است بازرگانان خبره (و نه کسانی که جنس درجه چهار بنجل چینی وارد می کنند) اجناس مرغوب و با کیفیت کامپیوتری و موبایلی را وارد کنند.

نکته دیگر واردات تجهیزات بعضا "های تک"  مانند تچهیزات شبکه و … است که با چندین واسطه وارد ایران می شده و حالا می توان  و باید ارزان تر از قبل به دست مشتری رساند.

در بخش خرده فروشی نیز retailers لازم به تاکید مجدد است که فروش بیشتر مساوی سود بیشتر و این شعار اقتصادی خرده فروشان موفق در دنیاست. بنابراین گران نگه داشتن اجناس کامپیوتری به صورت مصنوعی – چیزی که الان در بازار کنونی کشور مشاهده می شود –  کار درستی نبوده و نوعی تیشه به ریشه خود زدن است.

به عنوان نمونه بالا نگه داشتن بی رحمانه قیمت محصولات اپل است که مردم ایران با باز شدن گره هسته ای، می خواهند یک بار هم که شده طعم تکنولوژی های بالا را با قیمت پایین بچشند و بهتر است خرده فروشان کام جوانان عاشق تکنولوژی را تلخ نکنند.

در پایان دوباره می گوییم اگر تحریم ها به طور کلی برداشته شود (در افق بلندمدت تر) کمپانی های خارجی در زمینه کامپیوتر و موبایل با تاسیس شعبات واقعی در ایران می توانند ارزان تر اجناس را به طور مستقیم بدست مصرف کننده برسانند و خرده فروشان بهتر است به ارائه خدمات و مشتری مداری بیشتر از قبل فکر کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  56  =  66