جاسوسی از سوئیفت؛ اروپا از آمریکا توضیح خواست

پارلمان اروپا قصد دارد درباره توافق اتحادیه اروپا با آمریکا در خصوص به اشتراک گذاری داده های شهروندان کشورهای حوزه یورو که در شبکه بانکی بین المللی سوئیف جریان دارد، تجدید نظر کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  شرکت ملی انفورماتیک چندی پیش ادوارد اسنودن (Edward Snowden) کارمند سابق سازمان سیا، با انتشار سندی مدعی شد آژانس امنیت ملی آمریکا، تراکنش های کارت های اعتباری، داده های بانکی و همچنین مبادلات صورت گرفته از طریق شرکت ویزا و شبکه سوئیفت را رصد می کند.

در قرارداد جاری، اطلاعات شهروندان کشورهای اروپایی در اختیار ایالات متحده قرار می گیرد. این قرارداد در سال 2010 منعقد شده و هدف از آن، مبارزه با تروریسم عنوان شده است.

به گزارش پایگاه فاین اکسترا، در همین راستا سیسیلیا مالم‌اشتروم (Cecilia Malmström) کمیسیر امور داخلی اتحادیه اروپا با ارسال نامه ای به دیوید کوهن (David Cohen) معاون وزیر دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، از وی توضیحات خواسته است.

وی با اشاره به این که این نامه را در تاریخ 12 سپتامبر ارسال کرده است خاطرنشان کرد: تا کنون از پاسخی که دریافت کرده ام، راضی نیستم. وی افزود ما به اطلاعات و شفافیت بیشتری نیاز داریم.

هدف از این اصلاحیه ها آن است که کاربران اینترنت در اروپا این حق را داشته باشند که در صورت ارائه درخواست، اطلاعات آنها پاک شود و یا پیش از آن که یک شرکت یا سازمان بتواند داده های آنها را مورد پردازش قرار دهد، از کاربر مربوطه اجازه گرفته شود.

در صورت تصویب این اصلاحیه، اگر یک شرکت در خارج از حوزه یورو از شرکت دیگری بخواهد اطلاعات شخصی کاربران اروپایی را افشا کند، ملزم به اخذ مجوز از نهاد national data protection authorities خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄    =  28